ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
יש רב לעיר

הרב של אלעד מונה לממלא מקום בהרצליה

הגר"מ מלכה רבה הספרדי של אלעד, הוסמך על ידי הרבנות הראשית למלא את מקום הגאון רבי יחיאל יצחק יעקובוביץ זצ"ל, רבה של הרצליה שנפטר באחרונה לאחר 65 שנות כהונה

הרב של אלעד מונה לממלא מקום בהרצליה
הגר"מ מלכה עם הגרי"י יעקובוביץ זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

חודש וחצי לאחר הסתלקותו של רב העיר הרצליה, הגאון רבי יצחק יחיאל יעקובוביץ זצ"ל, הוסמך הגאון רבי מרדכי מלכה רבה הספרדי של העיר אלעד למ"מ רב העיר הרצליה על ידי מועצת הרבנות הראשית לישראל, והוא ידאג מעתה לענייני הדת בעיר.

לאחר שנפטר הגאון רבי יצחק יחיאל יעקובוביץ זצ"ל ששימש במשך יותר מ-65 שנים כרב הראשי של העיר הרצליה, עלה בדיוני הנהלת הרבנות הראשית הצורך המידי במינוי מ"מ לרב העיר, שינהל את ענייני הדת בעיר. על כן הסמיכו הרבנים הראשיים לישראל במועצת הרבנות הראשית את מינויו של הגר"מ מלכה לתפקיד החשוב.

ברבנות הסבירו כי משמעות המינוי היא שמעתה ישנה כתובת לתושבי העיר רבני השכונות ועובדי המועצה הדתית. כתובת וסמכות רוחנית ותורנית פוסקת בענייני הדת בעיר הרצליה. הגאון רבי מרדכי מלכה משמש כרב העיר אלעד מעל 20 שנה, והוא מוכר בעולם כמומחה בעל שם עולמי בתחום הפסיקה ההלכתית המורכבת, כאשר דיינים ורבנים מוכרים בארץ ובעולם נועצים איתו בנושאים מורכבים כמו דיני קידושין, כשרות, סת"ם ועוד.

מבחינתו של הרב מלכה מדובר בסגירת מעגל, משום שלפני כ-45 שנים, הוא החל את דרכו הרבנית בתחום הכשרות והשחיטה בעיר הרצליה. מאז שמר הרב על קשר חם ורציף עם הגאון הגדול והצדיק רבי יצחק יחיאל יעקובוביץ זצ"ל.

מיד לאחר המינוי כבר הספיק הרב מלכה לקיים פגישות עבודה בעיר, ובסופן שיבח בחום רב את יו"ר המועצה הדתית בהרצליה עו"ד דן פנחס, וכן את רבני השכונות עימם שוחח ארוכות, הגאון הרב הורדן, הגאון הרב נקי ואת מנהלת מחלקת נישואין.

הרב מלכה בישיבת עבודה ראשונה בהרצליה

הרב מלכה אמר עם מינויו: "ללא ספק לאחר שאני פוקד את העיר ובוחן את ענייני הדת, הכוללים את נושאי הנישואין, עירובין, מקוואות, בית החיים ועוד, מצאתי בעיר הרצליה מועצה דתית המנוהלת במקצועיות עם צוות מנהלים ועובדים מסורים, רבני שכונות וקהילות המוסרים נפשם למען תושבי העיר".

עוד אמר הרב מלכה בישיבת מועצת הרבנות כי "אפעל בשיתוף פעולה באחדות ובנועם עם כל ראשי, פרנסי ותושבי העיר במטרה לשמר את צביונה ואופייה הייחודי של העיר על פי הדרך אותה התווה וסלל הגאון רבי יצחק יחיאל יעקובוביץ' זצ"ל, אשר זכה שגדולי רבני הדור הנוכחי והקודם סמכו את ידם עליו".

הרצליה אלעד הרב מרדכי מלכה הרב יעקובוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד