תומכת בנישואים אזרחיים, ראיה אל חסן (צילום: AP, חדשות)
תומכת בנישואים אזרחיים, ראיה אל חסן | צילום: AP, חדשות

ראיה אל חסן, שרת הפנים החדשה של לבנון והאישה הראשונה שממלאת את התפקיד בעולם הערבי כולו, קיבלה את המינוי רק לפני שבועיים וכבר מושכת אליה תשומת לב רבה וגם לא מעט אש. בראיון שהעניקה לרשת הטלוויזיה האירופאית "אירו-ניוז" אמרה אל חסן כי היא תומכת בנישואים אזרחיים במדינה: "מקווה שבעתיד הנישואים האלה יהיו חוקיים בלבנון".

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות

במהלך הריאיון דיברה השרה המוסלמית, שמונתה לתפקיד על ידי ראש הממשלה סעד חרירי, על המצב בלבנון והביעה את דעתה גם על נושאי דת ומדינה. כשנשאלה בנוגע לסוגיית הנישואים האזרחיים, השיבה אל חסן: "אני בעד שנקדם נישואים כאלה. אני רוצה שבלבנון יתפתח דיון מעמיק בנושא".

אל חסן הוסיפה כי על אף שמדובר בסוגיה בעייתית, שכן החברה בלבנון מורכבת מהרבה דתות וזרמים בעלי דעות והשקפות עולם שונות, בכוונתה להביא את הנושא לדיון עם ראשי הדתות במדינה. "אני מקווה לקבל את תמיכתו של ראש הממשלה ומצפה שבעתיד הנישואים האלה יהיו חוקיים בלבנון", אמרה.

שרת הפנים החדשה מעוררת סערה בלבנון (צילום: AP, חדשות)
שרת הפנים החדשה מעוררת סערה בלבנון | צילום: AP, חדשות

דבריה של שרת הפנים החדשה עוררו סערה וזכו לתגובות חלוקות ברחבי הרשת ובכלי התקשורת המקומיים. "נישואים אזרחיים נוגדים את חוקי הדת", כתבו חלק מהאזרחים ברשתות החברתיות וקראו לשרה להתרכז בבעיות האמיתיות במדינה. גם חבר הפרלמנט הלבנוני ראזי זעטר התייחס לסוגיה אמר: "אני נגד היוזמה , זה נוגד את ההלכה. לא אתן לבתי להתחתן בנישואים אזרחיים".

אך לצד הקולות המתנגדים, נשמעו גם קולות אחרים ואוהדים יותר כלפי היוזמה. "כולם תוקפים את השרה וטוענים שהיא מתנגדת לדת. אבל המצב שבו האנשים יוצאים להתחתן מחוץ ללבנון וחוזרים לכאן להירשם כזוג - הוא לא מצב נכון", כתבה עיתונאית ובלוגרית לבנונית. "אנו חיים במדינה חופשית, אם שני בני אדם רוצים להתחתן כאזרחים - צריך לאפשר להם לעשות זאת", כתב עיתונאי נוסף.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו