הצלחה ביחסי חוץ?

מפגש הפסגה המתכונן בישראל: התבטל

עקב ההתבטאויות של רה"מ נתניהו, ושל שר החוץ החדש ישראל כץ, פולין החליטה לבטל את הגעתה למפגש, ובעקבותיה גם צ'כיה, מה שהביא לביטול הפסגה (פוליטי,מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נשיא פולין, מורייבצקי (צילום: shutterstock)

ההתבטאויות של ראש הממשלה ושר החוץ החדש ישראל כץ, גרמו לממשלת פולין לבטל את השתתפותם בוועידה שהייתה מתוכננת להיפתח היום (שני) בישראל. בעקבות כך גם ממשלת צ'כיה החליטה לבטל את הגעת ראש הממשלה שלה, והוועידה המכובדת - ועידת וישוגראד שהייתה אמורה להיפתח היום, התבטלה.

לא בטוח, שכך ישראל כץ היה רוצה לפתוח את הקריירה שלו במשרד החוץ, כאשר וועידה שכללה מפגש פסגה התבטלה בעקבות דבריו, ובעקבות דברי ראש הממשלה בעת ביקורו בפולין.

כזכור, כפי שפורסם הבוקר (שני) ב'כיכר השבת', ראש ממשלת פולין מתיאוס מורבייצקי, היה אמור להשתתף בוועידה המדוברת, אך הוא החליט לבטל את הגעתו בשל מה שקרה ביום חמישי, כשראש הממשלה השתתף בוועידת ורשה, שם נשאל ראש הממשלה על ידי הכתבת נעה לנדאו, מה דעתו על כך שהחוק הפולני המאפשר לתבוע את מי שמייחסים לעם הפולני אחריות לזוועות השואה לא כולל כעת אחריות פלילית - אך נותן אפשרות להליך תביעה דומה במישור האזרחי.

נתניהו ענה כי הפולנים אכן שיתפו פעולה עם הנאצים בשואה וכי הוא לא יודע שמישהו נתבע בשל אמירה כזו. דבריו של נתניהו שבסך הכל אמר את האמת ההיסטורית עוררו זעם רב בפולין שמנסה להתנער מאחריות העם הפולני לזוועות השואה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר