'אין ברית עם ליצמן'

השר נפתלי בנט: חיפשתי נציג חרדי למפלגתי - ולא מצאתי

הרגע שהחליט לפרוש מ'הבית היהודי'; הרצון של ביבי לראות את הציונות הדתית כ'גבאים'; התמיכה בחוק הגיור של משה ניסים; חקירת חברו יעקב ליצמן והחינוך החרדי • השר בנט באולפן 'כיכר' (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

בערב אחד הצליח השר נפתלי בנט להפתיע את הציבור הישראלי בכלל והציונות הדתית בפרט, בנו הכריז על מסיבת עיתונאים שעה קלה לאחר צאת השבת וכשלצידו השרה איילת שקד הודיעו השניים על פרישה מ'הבית היהודי' והקמת מפלגת 'הימין החדש'. בראיון באולפן 'כיכר השבת', בנט מדבר על הכל, מההחלטה לפרוש מהבית היהודי ועד היחסים עם החרדים.

כותרות הראיון עם השר נפתלי בנט

הימין החדש: "הימין החדש היא מפלגת ימין, בפן הדתי - זו מפלגה של חיבורים, מפלגה שמחברת בין כולם,מסורתיים, דתיים, חרדים. כל מי שרואה את עצמו כיהודי, ישראל, ימני - זה הבית שלו".

הרגע שהחליט לפרוש מ'הבית היהודי': "היו שני רגעים. האירוע של סוגיית האולטימטום, שם ראיתי כמה הדתיים בכיס של נתניהו, כמה הוא יודע לשחק ולתמרן, ובסופו של דבר להחליש את הכוח הפוליטי של הציונות הדתית. הוא רוצה לחזור לימים של לפני שנכנסו לפוליטיקה. הוא רוצה להחזיר את הדתיים לעמדת 'הגבאי'. ראיתי שבמידה רבה הוא הצליח. הרגע היה, שביבי הכריז על הבחירות, ואז הבנתי שאם לא נעשה את המהלך - הציונות הדתית עלולה להימחק מבחינת כוחה הפוליטי".

הסקרים על 'הבית היהודי': "הבית היהודי - אחרי האיחוד עם 'האיחוד הלאומי' - בוודאי יעברו את אחוז החסימה. אנחנו, הימין החדש, נהיה מפלגה גדולה, משמעותית, אנחנו מכפילים את הכוח, אנחנו נגיע יחד ל-14/15 מנדטים ונשמור על ארץ ישראל".

בני גנץ: "בני גנץ הוא איש טוב, הוא אוהב את המדינה, הוא ציוני. אבל הוא איש שמאל, זה מובהק וזה בסדר. צר לי שב-2019 מנהיג מפלגת השמאל מתחפש לימין. כשמיננו אותו לא ידענו איך הוא יהיה. כעת הוא לא צריך להתבייש להיות שמאל".

חקירת יעקב ליצמן: "אני יש לי מנהג להתקשר לאנשים במצוקה, התקשרתי וחיזקתי אותו. למדתי לאורך השנים שזה שאדם נחקר זה לא אומר שהוא עשה משהו רע, מקווה שיתברר שהכל בסדר, יש לי אהבה גדולה לציבור החרדי".

ברית ליצמן-בנט: "אין לנו ברית, יש ידידות, יש הערכה, אין ברית. ברית זה במובן שנכנסים ביחד או לא נכנסים ביחד לממשלה, אין לנו כזו ברית".

החרדים העובדים: "פניתי הרבה כדי למצוא נציג חרדי, אבל לא מצאנו. אני יודע לייצג אנשים גם אם אין להם נציג משלהם. הוכחנו במעשים, גם השרה שקד, בכל מה שקשור לחרדים - אנחנו רואים את החרדים כחלק מהמדינה".

ברית בנט-לפיד ב-2013: "אני לא מגדיר את הברית טעות, מה שעשיתי היה הכרח, ב-2013 - דקה אחרי הבחירות, ראש הממשלה ייבש אותנו, אני פניתי לחרדים שיעשו בירת - הם לא רצו, כדי להיכנס לממשלה יצרתי את הברית הפוליטית עם לפיד. הפעם זה לא יקרה כי החרדים לא יעשו שגיאה כזו שוב פעם".

החינוך החרדי: "החינוך החרדי והציבור החרדי ספגו מכות קשות מאוד בשנתיים של 2013-2015, עיקרם היה - אנחנו לא סומכים עליכם ולכן נרד לחייכם. הפעולה הראשונה שלי כשר החינוך היה להשוות את החרדים, התייחסתי בכבוד לציבור החרדי: אני לא בא לקבוע לציבור החרדי, אבל אני מאוד רוצה שלציבור החרדי יהיו את הכלים כדי שילדיו יוכלו להצליח בחיים".

תחבורה ציבורית בשבת: "השש שנים שלי לימדו אותי, אני מאמין שרק בהסכמות, שום דבר לא בחקיקה, גם לא חקיקה דתית כופה. מה שאני לא אעשה עכשיו זה להגיד 'אני בעד זה או זה', אני בעד להיכנס לחדר ולהניח את הדברים על השולחן, כשמדברים עם הפוליטיקאים החרדים בשכל ישר - אפשר להגיע להסכמות".

חוק הגיור של דרעי ומתווה ניסים: "אני מאמין בוועדת ניסים, הם כן אומרות להרחיב את הקף הגיורים. אני בעד ותומך בהמלצות ועדת ניסים".

מתווה הכותל: "יש היום רחבה ששם המשפחות יכולות לבוא ואין שם הפרדה, פטרנו תשעים אחוז, כל מה שמדובר האם לשפץ או לא. אני בעד שכל ישר, בגלל שיש רחבה של משפחות - אין את ההפגנות בכל חודש, אני בעד לשבת עם רה"מ והחרדים, אני פתוח לשמוע הכל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר