יום שישי, 17.05.2024 שעה 15:58
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל אילת
  • 87 - 77
  • הפועל גליל עליון
  • עירוני נס ציונה
  • 70 - 85
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל עפולה
  • 65 - 68
  • בני הרצליה
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 19/05, 18:30
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל ירושלים
  • רביעי, 22/05, 18:45
  • הפועל חולון
  • עירוני רמת גן
  • שישי, 24/05, 14:00
  • מכבי ת"א

שגב: קורצנו מהחומר הנכון כדי לזכות בתארים

במכבי ראשל"צ סירבו להוריד את הראש למרות ההפסד 82:67 להפועל ירושלים בגמר הגביע, הסנטר: "לא אמרנו את המילה האחרונה". פרי: "המטרה? פיינל פור"

|
איתי שגב (רדאד ג'בארה)
איתי שגב (רדאד ג'בארה)

מכבי ראשון לציון חלמה לזכות בגביע המדינה לראשונה בתולדותיה תוך ניצחון שלישי על הפועל ירושלים העונה, אך המציאות סידרה סיום אחר לערב של הכתומים שהפסידו אמש (חמישי) 67:82 לחבורה של עודד קטש.

גיא גודס, שהצליח לחולל מהפכה בקבוצה, נשאר ללא מענה מול יריבתו ובנוסף קיבל יום רע של שחקניו, שלמעשה היה גם מה שהכריע את המשחק לטובת המקומיים. למרות ההפסד הכואב, בקבוצה הבהירו: "אנחנו מאוכזבים, אבל גאים בשחקנים שלנו על הדרך הקשה, עוד נניף גביע בעתיד".

גיא גודס (רדאד ג'בארה)גיא גודס (רדאד ג'בארה)

12 נקודות בלבד קיבל גודס משחקני הספסל שלו לעומת 49 הנקודות שקיבל קטש מהספסל, פרמטר שללא ספק משמש כאחד הפקטורים המשמעותיים להפסד. הלחץ השפיע על השחקנים כבר בתחילת המשחק כשקפאו במקום וגם כשהצליחו להשתחרר ולרדת צמודים במחצית, הרבע השלישי היה שייך כולו לירושלמים כששוב, המאמן בכתום נשאר ללא מענה לאור מצב שחקניו על הספסל.

הדוגמה הבולטת ביותר ליום החלש של הקבוצה היא טור הנקודות שממנו בולטת הספרה שבע על יד שמו של דיימון סימפסון, מי שהיה המצטיין של הקבוצה רק בתחילת השבוע בחצי הגמר מול הפועל תל אביב ואמש סיים משחק מאכזב עם אכזבה גדולה על פניו.

ג'ייקובן בראון מול דיימון סימפסון (אורן בן חקון)ג'ייקובן בראון מול דיימון סימפסון (אורן בן חקון)

בתוך כך, גודס, שידע ימים רגועים יותר על הקווים, נותר לאורך רוב המחצית השנייה עם ידיים על המותניים בעודו מריץ בראשו פתרונות שיוכלו לסייע לקבוצתו אך כידוע, לא הצליח. עם סיום המשחק, פרץ איתי שגב בבכי כשקפטן הקבוצה, עוז בלייזר, נחלץ לעזרתו ועודד אותו דקות ארוכות כשגם סימפסון עצמו נראה דומע מעט.

שגב רשם מבחינתו משחק טוב יחסית עם שש נקודות ועשרה ריבאונדים, אך לעומתו הקפטן, שרצה להניף גביע לא הגיע למשחק כלל וקלע נקודה אחת בלבד. "זה לא נעים, שיחקנו טוב אבל לא נכנסו לנו הזריקות", אמר איתי שגב וחזר להפגין ביטחון, "אני חושב שקורצנו מהחומר הנכון כדי לזכות בתארים, יש פה חבר'ה מדהימים ואני גאה בכל אחד ואחד מהם, לא אמרנו את המילה האחרונה". השחקנים הודו לקהל שהגיע לעודד אותם כל הדרך מראשון ועל אף המיעוט הבולט, הורגשו מאוד בארנה. כמו כן, בראשון סיפרו כי אדם אריאל, שזכה לתשואות רמות מהקהל הירושלמי בסיום, התרגש מאוד מהמחווה.

עוז בלייזר מאוכזב (רדאד ג'בארה)עוז בלייזר מאוכזב (רדאד ג'בארה)

על אף האכזבה הגדולה, בקבוצה מסרבים להוריד את הראש ומאמינים כי מהפסד רק ילמדו כשתחושת הגאווה כלפי שחקניהם לא נעלמה ואף התעצמה לאור ההגעה למעמד המכובד אליו הגיעו כנגד כל הסיכויים. ״היה מכובד להגיע לפה", אמר הבעלים יצחק פרי בסיום והוסיף: "שיחקנו חצי ראשון טוב ובחצי השני לא הצלחנו להגיע למגרש, אף אחד מהשחקנים לא התבלט ולא הצליח לייצר נקודות כשהיינו צריכים אותם. ירושלים, שהיא קבוצה יותר טובה גם אובייקטיבית, ברחה 8:26 ברבע השלישי ומזה אי אפשר כבר היה לחזור”.

הסיבות להפסד: “יכול להיות שירושלים היו מוכנים טכנית לחסרונות שלנו, יכול להיות שזה מלשחק שני משחקים בשבוע בהפרש של שלושה ימים, אז השחקנים לא עמדו על הרגליים בחצי השני. יש הרבה סיבות, אבל אמרתי שירושלים קבוצה יותר טובה מאיתנו עם יותר עומק ופתרונות לכל הבעיות והגיע להם הניצחון בצורה פשוטה".

יצחק פרי (איציק בלניצקי)יצחק פרי (איציק בלניצקי)

עד כמה רצה לצאת עם הגביע: ״רציתי לצאת עם הגביע כמו שבכל משחק אני רוצה לנצח ואין בכלל ספק. אני אומר עוד פעם, אנחנו מודעים לחסרונות ואני, שחשבתי שאחרי החצי הראשון שלנו שהיה בינוני וירדנו במינוס שתי נקודות, אז הרבה שחקנים בחצי השני כמו איגור קולשוב וקמרון לונג, יידלקו וייקחו את האחראיות ויריצו את הקבוצה קדימה, אבל היה ערב חלש של חלק מהשחקנים באחוזים נמוכים, סימפסון (18%) וקולשוב (27%) ובאחוזים כאלה אי אפשר לקחת גביע".

המשך הדרך: ״אנחנו צריכים קודם כל לנקות את הראש יומיים ולהתחיל להתמודד בליגה, בכדי להגיע לפיינל פור בסוף השנה. קשה לסמן מטרות עכשיו בטח אחרי שנגמר המשחק, מכבי ראשון לציון היא קבוצה עם פוטנציאל טוב, נצטרך לאסוף את עצמנו כי בראשון בערב יש משחק בדרייב אין מול הפועל תל אביב, שהוא משחק קשה תמיד גם כשאתה בכושר. צריך להרים את הקבוצה, את המורל והביטחון. יש פה שחקנים ששיחקו 37 דקות וירדו רצוצים מהמגרש, מכבי ראשון משאירה את היעד להגיע לפיינל פור השנה ואני מקווה מאוד שנוכל להתראיין בפיינל פור אם יהיה בירושלים או ביד אליהו ולהגיע להישגים״.

איגור קולשוב (רדאד ג'בארה)איגור קולשוב (רדאד ג'בארה)

 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */