שופט כדורגל ראשי נעצר בניסיון למכור משחק

כפי שדווח לראשונה ב"ישראל היום", הותר לפרסום כי שופט חשוד בהטיית תוצאות משחקים עבור תשלום כספי • חשוד שניסה לגייס שופטים אחרים

ניסיון להטות תוצאות משחק תמורת כסף // צילום אילוסטרציה: GettyImages

הותר לפרסום: עומרי לזר (34), שופט בליגה לנוער וילדים המשמש גם עוזר שופט בליגות נמוכות, נעצר על ידי המשטרה, בחשד לביצוע עבירות של מתן שוחד בתחרויות וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, על ידי כך שניסה להטות תוצאות של משחקי כדורגל בתמורה לתשלום כספי. 

לאחר חשיפת הפרשה לפני מספר ימים ב"ישראל היום", המשטרה הוציאה צו איסור פרסום על פרטי המקרה, ובמקביל עצרה חשוד נוסף בפרשה.

לפני כחודשיים הגיע להתאחדות לכדורגל מידע אודות חשד להטיית משחקים בכדורגל. במשרד החקירות ויצמן יער, החלו בחקירה סמויה ולאחר שהשיגו די ראיות העבירו אותם למשטרה. מהחקירה של משרד ויצמן יער עלה כי החשוד המרכזי פנה לשופטי משחקים בליגות הנמוכות, בהם שימש עוזר שופט, עם הצעה לקבלת אלפי שקלים מגורם מחו"ל תמורת הטיית המשחקים. 

השיטות של החשוד היו פשוטות – האחת, לאשר פנדלים לא חוקיים והשנייה שהשופטים יתנו לאחת הקבוצות להיות ביתרון. חוקרי משרד החקירות התחזו לקונה משחקים פוטנציאלי וניהלו איתו שיחות, שבהם הציעו לו לקנות משחקים תמורת כסף ואף הנחו שופט לנהל איתו שיחה מוקלטת ולשתף עימו פעולה. עד כה ידוע על שני משחקים אותם הציע למכור, האחד בחודש נובמבר בין קבוצת טירה להפועל הרצליה, ושני בחודש דצמבר בין עירוני אור יהודה להפועל קרית אונו.

שלשום (שלישי) לפנות בוקר הגיעו חוקרי מפלג ההונאה לביתו של החשוד, ערכו חיפוש ועצרו אותו. לטענת המשטרה, בחקירתו החשוד קשר עצמו לביצוע העבירות.

בדיון להארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב, ביקשו החוקרים ארבעה ימי מעצר נוספים לצורך ביצוע פעולות החקירה, ועל מנת למנוע שיבוש הליכי חקירה, מחשש שיצור קשר עם מעורבים נוספים שאת שמותיהם מסר למשטרה.

פרקליטו של החשוד ביקש לשחררו למעצר בית, לבית אביו, שהינו איש כוחות הביטחון. הפרקליט טען כי אבי החשוד יוכל לפקח עליו בביתו ויחרים לו את הטלפון. השופט שי מזרחי קיבל את דברי הסניגור וציין בהחלטתו כי ניתן להסתפק בחלופת מעצר הולמת ושיחרר אותו למעצר בית בן ארבעה ימים.

תגובת ההתאחדות ואיגוד השופטים למעצר עוזר השופט בעקבות הסרת צו איסור הפרסום: ״חקירת המשטרה בנושא עוזר השופט בליגה א׳, שנעצר בחשד למוערבות בניסיון להטות משחקים ובניסיון להדיח שופטים אחרים, החלה ביוזמת איגוד השופטים וההתאחדות לכדורגל. 

"השופט תיאר מצוקה קשה וזומן לפגישה עם מנכ״ל האיגוד יריב טפר, בה נבחנו דרכים שונות לסייע לו. מספר ימים לאחר מכן הגיע לאיגוד השופטים מידע כי השופט ניסה להדיח גורמים מקצועיים להטות תוצאות משחקים וליהנות ממענק כספי והנושא הועבר מידית לחקירת ויצמן-יער. 

"ב-12 בדצמבר יזמה ההתאחדות פגישה דחופה עם חוקרי ויצמן יער, בסיומה הוחלט לפעול להשלמת החקירה ולהעביר את החומר למשטרת ישראל. 

"בהנחיית המשטרה שובץ השופט למשחקים נוספים כאשר הוא תחת מעקב ועם הסרת צו איסור הפרסום לא נותר לנו אלא להודות למשטרה על הטיפול היעיל, המהיר והנחוש. על פי המידע שיש בידי ההתאחדות מדובר בעניין נקודתי. 

"ראוי לציין לחיוב את השופטים ועוזרי השופטים, שמיד עם הפנייה אליהם מצד אותו עוזר שופט מיהרו לעדכן את הגורמים הרלוונטיים בטיפול והוכיחו כי יושרה ואמינות היו ולעולם יהיו הערכים המובילים באיגוד״.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר