כך תתאוששו אחרי ריצה ארוכה

למה חשוב לאכול ולשתות אחרי שמאמצים את הגוף ואיך תצליחו להתמיד? • טיפים להתאוששות אחרי קו הסיום

עונת המרתונים בשיאה // צילום: הרצי שפירא

עונת המרתונים מביאה עימה אלפי רצים שמפנים זמן יקר לטובת התחביב החשוב והבריא – ריצה.

ריצה זה עולם שלם. יש בה מגוון סגנונות, אפשר לבצע אותה לבד או בקבוצות, יש מגוון אביזרים בשוק שיקלו על הרצים וטכנולוגיות מתקדמות. נניח וכבר התחלתם לרוץ, איך תצליחו להתאושש מריצה ארוכה?

פוסט ריצה

הבסיס: לאכול ולשתות 

הוצאה אנרגטית מחייבת החזרת מקורות האנרגיה לגוף ולכן חובה לאכול לאכול לאחר ריצה. מה לאכול? שימו את הדגש על פחמימות ונוזלים. במהלך הריצה מאגרי האנרגיה העיקריים שלנו מתרוקנים, ולכן ישנה המלצה ברורה לאכול פחמימות שממלאים את מאגרי האנרגיה. כמו כן, על הרצים להקפיד על שתיית מים, כדי להחזיר לגוף את הנוזלים שאיבדנו.  

חלבונים חשובים גם כן ויכולים לסייע לגוף בתהליכי הבנייה, אך עד חצי שעה אחרי הריצה, ולאחר מכן בהדרגה, מומלץ להתמקד בשתיית מים ואכילת פחמימות.

מתיחות  

אין ספק שמתיחות הן חלק בלתי נפרד ואולי אפילו קריטי בקרב רצים. הסיבה היא שבזמן ריצה ארוכה הרקמות נדרשות לפעילות מסיבית וממושכת, שמובילה לפגיעה בטווחי תנועה ולפציעות.

הקדישו זמן לביצוע אימון מתיחות לאחר ריצות ארוכות כדי להחזיר לשריר את האורך הטבעי שלו, את האלסטיות והגמישות. השקיעו עד חצי דקה מתיחה עדינה לכל שריר בגוף והשתדלו לעשות זאת כשהגוף חם כדי לשמור על היעילות. 

גיוון 

בצעו פעילויות גופניות אחרות מריצה כדי להתאושש. שיעורי סטודיו, רכיבה על אופניים, שחיה ואפילו הליכה יעזרו לכם להתאושש. חשוב מאד לתת זמן למנוחה לשרירים ולמפרקים הספציפיים שעובדים כל כך קשה בזמן ריצה, ובאותה הזדמנות חשוב גם לתת לראש אופציה להתרענן. כמו בחיים גם באימונים, גיוון הוא כלי מצוין להנאה, שיעזור לכם להתמיד.

אל תזניחו כאב 

הגוף שלנו הוא הרכב שמסיע אותנו. אם נדלקת נורת אזהרה כנסו למוסך, או במקרה הזה לכו לטיפול אצל איש מקצוע. חשוב מאד לא להזניח פציעות או כאב במיוחד, גם כשמדובר בכאב קטן. העניקו לגוף שלכם את תשומת הלב הראויה לו, ברוב המקרים כאב קטן הופך לכאב גדול שיכול להביא בסופו של דבר לנזק גדול הרבה יותר.

שינה 

עבור אנשים רצים, שינה היא לא מותרות. במהלך השינה מתבצעים תהליכי הבניה וההתאוששות של הגוף,  כך שלגוף שלנו יש יכולת מדהימה לטפל בעצמו וחשוב לתת לו את הזמן לעשות כן. שינה רציפה של שמונה שעות תעשה את העבודה.

הכותב הוא בעלים של NEXT FITNESS

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר