שתף קטע נבחר

ג'ודו: תומר גולומב ישוחרר השבוע מאיגוד הג'ודו?

הבורר דוד גולן צפוי לתת את פסיקתו בבוררות של הג'ודוקא בטענה לניגוד עניינים של המאמן הלאומי אורן סמדג'ה. תגובת האיגוד תובא לכשתתקבל

הליך הבוררות בין תומר גולומב לאיגוד הג'ודו, שנחשף לראשונה ב-ynet, מגיע לשלביו האחרונים. השבוע צפוי הבורר דוד גולן לפרסם את החלטתו בעקבות הדרישה של גולומב לעזוב את איגוד הג'ודו הישראלי בטענה לניגוד עניינים מהותי - ולעבור ולייצג מדינה אחרת.

 

מדובר באחד הג'ודוקות האיכותיים ביותר שגדלו בישראל והוא נחשב לעילוי במשקל עד 60 ק"ג, אולם הוא חושף לכאורה ניגוד עניינים מהותי. המטרה של גולומב היא לעבור למדינה אחרת כדי שיוכל לצבור ניקוד שיעזור לו להגיע לטוקיו 2020.

 

תומר גולומב (צילום: עוז מועלם)
גולומוב. יישאר בארץ או יעזוב?(צילום: עוז מועלם)

 

"מאמן הנבחרת אורן סמדג'ה, האחראי והמחליט על יציאותיו של גולומב לתחרויות בחו"ל, הוא גם הבעלים של מועדון פרטי בשם הלהב. בשנים הרלוונטיות, רשומים ומתחרים בשם המועדון ספורטאים בקטגוריית המשקל של גולומב, שרשום במועדון אחר. אחד מהם הוא דניאל בן דוד, שאביו מאיר, שותף עם סמדג'ה במועדון והם למעשה מנהלים אותו יחד", כתב פרקליטו של גולומב, אמיר רוזנברג.

 

"לסמדג'ה יש טובת הנאה אישית בהיות המועדון בשליטתו. הוצאת ספורטאים לחו"ל מזכה בתוספת כסף מהטוטו, ומספר ספורטאים ותוצאותיהם באליפות ישראל מגדילים את כוח ההצבעה באסיפה. סמדג'ה מקדם את חניכיו האישיים במועדון הפרטי שלו על חשבון גולומב לצורך קידום ענייניו האישיים והכלכליים", הוסיף רוזנברג.

 

אורן סמדג'ה אליפות אירוהפ ג'ודו (צילום: אורן אהרוני)
סמדג'ה. האשמות חמורות(צילום: אורן אהרוני)

 

יש לציין כן גולומב, שהקדים את בן דוד ורחימא באליפות ישראל בוגרים בה זכה, יצא רק לשלוש תחרויות ג'וניור, בעוד הם יצאו ל-19 תחרויות יחד (בן דוד לעשר תחרויות  ורחמיא לתשע).

 

עוד טען רוזנברג כי מאמן הג'וניור ליעד אקו העיד כי ההחלטה של סמדג'ה להעניש את גולומב סמוך ליציאה לאליפות אירופה הייתה "עונש טראומתי" וכי חברי הנהלה אינם מודעים לניגודי העניינים של סמדג'ה.

 

ממצא חמור אחר מצביע לכאורה על כך שבניגוד להצהרות האיגוד כי התקיימה ישיבת הנהלה בעניינו של גולומב, אין כל פרוטוקול המעיד על כך. "חבר הנהלת האיגוד עו"ד שפירא טען שהוא בכלל לא זוכר שבאותו היום הייתה ישיבה", כתב עו"ד רוזנברג.

 

תגובת איגוד הג'ודו תובא לכשתתקבל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
תומר גולומב
צילום: עוז מועלם
מומלצים