תורה, צניעות ובחירות

במה עלינו להתחזק בעקבות האסון? הוראות גדולי ישראל

גדולי ישראל וראשי הישיבות התייחסו לאסון הקשה בהתהפכות האוטובוס, שגבה את חייהן של רחל חיה גוטמן ורוחמה רוזן ע"ה, ועוררו כי יש להתחזק בשלל נושאים • בפנים: כל ההוראות (אקטואליה)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
(צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

האסון הקשה אתמול (ראשון) בהתהפכות האוטובוס, קו 304 של חברת 'קווים', במהלך נסיעה בכביש 443 ממודיעין עילית לירושלים, שגבתה את חייהן של רוחמה רוזן ורחל חיה גוטמן ע"ה, והביאה לפציעתן של עשרות נוסעים, עוררו את הציבור בשאלה במה עליהם להתחזק.

גדולי ישראל, ראשי ישיבות ורבנים התייחסו לאסון ושוחחו עם מקורביהם ותלמידיהם - במה יש להתחזק בעקבות האסון הנורא.

מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי אמר כי האסון הקשה הוא כפרה על עוונות הדור כולו ובעיקר יש להתחזק בלימוד התורה שתורה "מגנא ומצלא".

ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין התבטא כי אין לחפש אשמים בתאונה ואמר כי "הכל בידי שמים. הציבור צריכים חיזוק, אבל כאשר מתחזקים אין להאשים אחרים, רק כל אחד יאשים את עצמו ויחזור בתשובה על עצמו, כל אחד יודע נגעי לבבו במה צריך להתחזק ועל מה יחזור בתשובה".

עוד התבטא כי "מי שנפגע בתאונה זה סימן חשוב ונפגע כדי לכפר על הדור". כמו כן עורר הגר"ג להתחזק בצניעות ואמר כי "ענייני צניעות שייכים לכל אחד ואחד, ונוגעים גם לגברים".

רבה של ברכפלד הגאון רבי ישראל זיכרמן שנשאר בישראל למרות שהיה צפוי לטוס אתמול וזאת נוכח הטרגדיה, אמר אמש כי נמצאו מזוזות רבות פסולות בבתי התושבים בעיר מודיעין עילית ושכונת ברכפלד, ויש להתחזק בבדיקת המזוזות.

משגיח ישיבת 'אורחות תורה' הגאון רבי חזקיהו מישקובסקי אמר לבני הישיבה כי מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל אמר לו לפני שלוש שנים אחרי אסון 402 כי בזמן הזה שאין לנו נביאים על כל אחד מוטל "ישרים דרכי ה' ופושעים ייכשלו בם", ולחפש במה להתחזק כל אחד לעצמו.

משגיח ישיבת 'בית מדרש עליון' הגאון רבי שמואל שולמן כאשר שמע מבני הישיבה על התאונה המחרידה בכה ואמר תהילים על הפצועים והורה לבני הישיבה להתחזק בתפילות דווקא בהיכל הישיבה, וביקש שהבחורים לא יחסירו בשום אופן תפילת שחרית בישיבה וכן הורה להתחזק באחדות בזמן הבחירות שלא לדבר נגד אחרים.

הגאון רבי יגאל רוזן עורר את בני ישיבת 'אור ישראל' להתעורר בגלל האסון שלא להרבות בלשון הרע ורכילות בימי הבחירות.

ראש ישיבת 'עטרת שלמה' הגאון רבי חיים מרדכי אוזבנד הורה לבני ישיבתו כי על כל אחד ואחד החובה להתחזק בקבלה טובה אישית בגלל האסון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר