מאות פרסים והכרה בינ"ל. דרייק בגראמי (צילום: רויטרס, חדשות)
דרייק. הנאום נחתך באמצע | צילום: רויטרס, חדשות

טקס פרסי הגראמי נערך הלילה (בין ראשון לשני) בלוס אנג'לס, ומיטב הזמרים והיוצרים האמריקנים הגיעו לאירוע המרשים. מעבר לנאומי הזוכים, נרשמו במהלך הטקס גם הופעות אורח מפתיעות וביצועים של המועמדים השונים.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות

בפרס שיר השנה היוקרתי זכה הראפר דונלד גלובר, הידוע בכינויו "צ'יילדיש גמבינו", על השיר "This Is America" העוסק בגזענות ואלימות בארה"ב. גמבינו בחר לא להגיע לטקס במחאה על חוסר הייצוג של אמני היפ-הופ ברשימת הזוכים בשנים האחרונות. אליו הצטרפו הראפרים דרייק וקנדריק למאר, שדחו הזמנות להופיע במהלך הערב עם השירים שלהם.

עם זאת, דרייק בחר דווקא להגיע לטקס, ורגע מביך נרשם כאשר זכה בפרס לשיר הראפ הטוב ביותר על שירו "God's Plan". הראפר עלה לבמה ופצח בנאום התודה שלו, אך כשהחל להעביר ביקורת על תעשיית המוזיקה, ואמר כי "זה עסק שמבוסס על דעות, ואנשי האקדמיה לא בהכרח מבינים אותנו המיעוטים", השידור נחתך באמצע ועבר לפרסומת.

אובמה והחברות על הבמה (צילום: רויטרס, חדשות)
אובמה והחברות על הבמה | צילום: רויטרס, חדשות

בפתיחת הטקס עלתה לבמה הגברת הראשונה לשעבר מישל אובמה, מלווה בג'ניפר לופז, ליידי גאגא, ג'אדה פינקט סמית' ומנחת הטקס אלישיה הקיז. "הגעתי כדי לחגוג את הכוח המאחד של המוזיקה", אמרה אובמה. במהלך הלילה עלו לבמה כמה מהאגדות הגדולות ביותר מעולם המוזיקה, בהן דולי פרטון ודיאנה רוס

"Golden Hour" של קייסי מוסגרייב נבחר לאלבום השנה, ו- This is America של צ'יילדיש גמבינו נבחר לתקליט השנה. דואה ליפה זכתה בפרס האומן החדש של השנה. בפרס אלבום הפופ של השנה זכתה הזמרת אריאנה גראנדה על "Sweetener". בפרס המופע המשותף של זוג/להקה זכו ליידי גאגא ובראדלי קופר על שירם "Shallow" מהסרט "כוכב נולד". גאגא גם לקחה הביתה את הפרס עבור הופעת הפופ-סולו הטובה ביותר עם השיר "ג'ואן".

כריס קורנל, הסולן המנוח של להקת סאונדגארדן, זכה בפרס על הופעת הרוק הטובה ביותר על שירו "When Bad Does Good", כשנתיים לאחר מותו. שיר הרוק הטוב ביותר, על פי השופטים, הוא "Masseduction" של St. Vincent, ובפרס אלבום הרוק הטוב ביותר השנה זכתה גרטה ואן פליט על "From the Fires".