הבעל נשא הספד קורע לב, ואלפי המלווים של הרוגות התאונה בכו

אלפים מתושבי מודיעין עלית ליוו למנוחות את רחל חיה גוטמן ע"ה ורוחמה רוזן ע"ה - שנספו ב'אוטובוס הדמים' • המרא דאתרא, הגר"מ קסלר, זעק על ההידרדרות בצניעות של הנשים, ותקף את מי ש"מאפשרים לילדים לדבר לשון הרע ורכילות" • אביה של רוחמה ע"ה ספד: "היא הייתה בת צדיקה ונשמה גבוהה"
יוסף גרינבוים
ו' אדר א' התשע"ט / 11.02.2019 00:38

אלפים מתושבי מודיעין עילית ליוו הערב (ראשון) למנוחות את רחל חיה גוטמן ע”ה, בת 23, ורוחמה רוזן ע”ה, בת 27 – שנספו ב’אוטובוס הדמים’ של חברת ‘קווים’ שעשה הבוקר (ראשון) את דרכו ממודיעין עילית לשכונת הר נוף בירושלים והתהפך בעקבות תאונה בכביש 443.

מסע הלוויה, שיצא מבית המדרש ‘המרכזי’ ברחוב שדי חמד בקרית ספר, נפתח באמירת תהילים על ידי הגאון רבי ישראל זיכרמן, רבה של שכונת ברכפלד.

את משא ההספד המרכזי נשא המרא דאתרא, הגאון רבי מאיר קסלר, שעורר את הציבור על הידרדרות בצניעות. “הכל נפרץ. נשים משוחחות בטלפון באוטובוסים, ללא שום בושה, על הכל – ובקול רם. נשים משוחחות על דברים פרטים ואישיים, וכל יושבי האוטובוס שומעים. איפה הבושה? היכן הצניעות?”

הרב גם קרא לנשים להתחזק בלבוש צנוע – ותקף את האנשים “מאפשרים לילדים לדבר לשון הרע ורכילות”. הרב זעק: “מצווה לגעור בילדים שמתעסקים במחלוקות. זו סכנה גדולה שמשחיתה את כל הסביבה”.

גם הגאון רבי ישראל זיכרמן קרא שלהקפיד ש”לא לדבר לשון הרע עם הילדים בבית., זה הרס החינוך שלהם”.

אביה של רוחמה רוזן ע”ה, הרב קלמן רוזן, אמר בהספדו:  “היא הייתה בת צדיקה ונשמה גבוהה”.

הלוויה, קרית ספר

הגר”י זיכרמן מספיד. צילום: באדיבות המצלם

הרב הלל גוטמן,  בעלה של רחל חיה גוטמן ע”ה, נשא הספד תוך שהוא מתייפח בבכי קורע לב. הוא ציין כי זכה לחיו עם אשה שרק ביקשה ודירבנה אותו כל העת שישב וילמד.  הבעל, שנותר עם יתום פעוט, ביקש מחילה אם לא כיבד אותה כראוי.

בדבריו הודה להוריה, על שגידלו בת צדיקה וצנועה.

“רחלי, צדיקה”, ספד. “כמה מתאים לך לשבת באוטובוס על יד בחורה בעלת צרכים מיוחדים, מי שמכיר אותה, הייתי הולך איתה ביישוב מתתיהו על יד בחור בעל צרכים מיוחדים, כל פעם היא הייתה אומרת לו ‘שלום’, ואמרה ‘יש פה נשמה’, ‘יש פה מישהו’. כל מגמתה היה שאני אלמד תורה, שאני אהיה ראש ישיבה, שאני אעמיד תלמידים, לא היה לה ערך לשום דבר אחר מלבד לתורה”.

ממודיעין עלית יצא מסע הלוויה לבית ההלוויות שמגר בירושלים, ומשם לבית העלמין, שם נטמנו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אנשים צדיקים.....כמה חיזקתם אותנו...שה' יחזק אותכם ומעתה תדעו רק שמחות ושרחל הצדיקה תמליץ טוב בעדכם ובעד כל עמ"י
    11/02/2019 18:02
    לא משנה
  1. בשורות טובות