ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
ילדים זו ברכה

הונגריה מעודדת משפחות ברוכות ילדים: מעניקה פטור ממס

בנאום על מצב האומה, אמר ראש ממשלת הונגריה כי הוא רוצה ילדים הונגרים ולא מהגרים מוסלמים. בין ההטבות: סיוע ברכישת דירה, רכב, פטור ממס ועוד

הונגריה מעודדת משפחות ברוכות ילדים: מעניקה פטור ממס
תינוק צילום: pixabay

בהונגריה גילו את עוצמת המשפחות הברוכות, אולי בישראל ילמדו מהם?

ויקטור אורבן, ראש ממשלת הונגריה, נשא היום (ראשון) את הנאום השנתי לאומה. הוא אמר כי במהלך כהונתו יתמקד במצב הדמוגרפי של המדינה. כאות הוכחה לדבריו, הצהיר כי נשים שילדו ארבעה ילדים לפחות, לא ישלמו עוד לעולם מס הכנסה.

אומנם מאחורי כוונתו של אורבן לא עומדת אידיאולוגיה יהודית כפי שאנחנו מכירים, אלא חשש מפני הגירה. בנאומו אמר כי עדיף לגרום למשפחות הונגריות להיות גדולות יותר, מאשר לאפשר הגירה של מוסלמים לארצם. "בכל אירופה יש פחות ופחות ילדים והתשובה של המערב היא הגירה...אנחנו רוצים ילדים הונגרים. הגירה היא כניעה מבחינתנו", אמר ראש הממשלה מהימין הקיצוני.

מלבד הפטור ממס הכנסה לנשים שילדו ארבעה ילדים ויותר, הוא גם הבטיח סיוע ברכישת רכב למשפחות עם שלושה ילדים, תנאי משכנתא טובים יותר למשפחות גדולות, ומימון מעונות יום וגני ילדים.

בזמן נאומו של אורבן, הפגינו מתנגדים לממשלתו בבודפשט כחלק ממחאה ציבורית שפרצה אחרי שהפרלמנט המקומי העביר "חוק עבדים" שמאפשר למעסיקים לדרוש מעובדיהם לעבוד יותר שעות נוספות. החוק נתפש כתוצאה נוספת של הבעיות הדמוגרפיות של המדינה כשמחסור בידיים עובדות משמעותו שלא ניתן למלא משרות פנויות בעובדים.

משפחות ברוכות ילדים גני ילדים הונגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד