דרוש רופא: המומחה עזב - מחלקת כף יד נסגרה

מנהל היחידה בביה"ח בנהריה עזב לפני חצי שנה, וטרם נמצא לו מחליף • הסובלים משבר ביד טופלו ע"י אורתופד שאינו מומחה בתחום • "מחדל רפואי"

צילום: סוכנות ג'יני // בית החולים בנהריה. "קוראים לפתרון הבעיה"

בעיה כואבת: גרים באזור הגליל המערבי וסובלים משבר ביד? אתם כנראה בבעיה יותר מורכבת מרק כאב וחוסר נוחות.

מקור הבעיה התחיל לפני חצי שנה אז עזב מנהל היחידה לכירורגיית כף יד בבית החולים בנהריה לטובת משרה בבית חולים אחר, ובצפון מתקשים מאז לאתר מומחה מתאים. 

הדבר כמובן יצר בעיה עבור התושבים באזור הסובלים משבר ביד ומטופלים על ידי אורתופד שאינו מומחה לתחום, והיחידה נסגרה. ביחידה לכירורגיית כף יד בנהריה בוצעו מדי שנה 550 ניתוחים וכ־2,000 ביקורים במרפאת החוץ. יש בה שש מיטות אשפוז, והיא טיפלה גם בפגיעות של פצועים סורים.

בישראל יש רק כ־50 מומחים לכירורגיה של כף היד. מדובר בהתמחות של מקצועות אורתופדיה או פלסטיקה, והרופאים הללו מומחים לטיפול בשברים בכף היד, שמהווים כ־20% מכלל הפניות לחדרי המיון. מדובר בפגיעות שנמצאו במחקרים כבעלות העלות הכבדה ביותר למשק, בשל העובדה שהנפגעים הם לרוב אנשים צעירים שכושר העבודה שלהם נפגע. 

ד"ר שי לוריא, יו"ר האיגוד לכירורגיה של כף היד ומנהל היחידה לכירורגיה של היד בהדסה עין כרם, אמר כי "הסגירה היא מחדל רפואי הפוגע בתושבים הגרים בצפון. מדובר במאות מטופלים שלא מקבלים את המענה המקצועי או שנאלצים להגיע לבתי החולים במרכז. אנחנו קוראים לראשי מערכת הבריאות לפתור את הבעיה". 

מבית החולים לגליל בנהריה נמסר: "איתרנו מומחה אחר שהיה מעוניין לנהל את היחידה, אבל ההסכם עימו טרם הבשיל עקב חילוקי דעות. אנחנו נותנים את השירות כמיטב יכולתנו, ובמקרים מורכבים מעבירים מטופלים לבתי חולים אחרים".

את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של ישראל היום

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר