נטע בהופעה בקדם הבריטי, הערב (צילום: חדשות)
נטע בהופעה בקדם הבריטי, הערב | צילום: חדשות

ארגון החרם נגד ישראל ממשיך למחות נגד קיום האירוויזיון בארץ - אלא שמולו התייצבו תומכים בישראל: לפני הופעתה של זוכת האירוויזיון נטע ברזילי הערב (שישי) בתחרות קדם האירוויזיון של בריטניה, התקבצו עשרות פעילי BDS מחוץ לאולם בו נערכת התחרות במנצ'סטר.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות 

הפעילים הגיעו למקום כשהם אוחזים דגלי פלסטין ומניפים שלטים בגנות ישראל וקיום תחרות הזמר בתל אביב במאי הקרוב. אלא שלמוחים הערב בבריטניה ציפתה הפתעה: מפגינים פרו-ישראלים שהתייצבו מולם, הניפו את דגלי ישראל, נשאו שלטי תמיכה בישראל וברשת BBC שבחרה להשתתף בתחרות בישראל - למרות הקריאות לחרם.

לפני הופעתה של ברזילי, היה קיים חשש שהמוחים ינסו לעורר פרובוקציה גם במהלך המופע עצמו, בדומה למחאה שהתרחשה לפני כשבועיים, בתחרות הקדם הצרפתית - אז ניסו פעילי BDS להתפרץ לבמה - אלא שהופעתה של נטע באירוע עברה ללא אירועים מיוחדים.

התומכים בישראל הגיעו למקום במכוון כדי לעמוד מול מפגיני ה-BDS. ריקי דלאל, מעצבת ישראלית שעיצבה את השמלה שנטע תופיע איתה הערב בתחרות הקדם הבריטית, היא זו שדאגה שהם יגיעו למקום - וארגנה במיוחד הסעות לעובדים בחנויות שלה, כדי שיבואו להפגין תמיכה בישראל.

ככל שנתקרב למועד קיום התחרות בישראל, קיים חשש שיתגברו מחאות ה-BDS נגד ישראל ויחד עמן הקריאות להחרים את אירוע המוזיקה הגדול בעולם שייערך כאן. קמפיין מוקדם יותר של פעילי ארגון החרם לקרוא למדינות לא להשתתף בתחרות בגלל שהיא נערכת בארץ לא צלח - ומספר גדול של 42 מדינות אישרו את השתתפותן בתחרות בישראל.