הפלסטינים דיווחו על שני הרוגים (צילום: צילומים פלסטיניים, חדשות)
הפלסטינים דיווחו על שני הרוגים | צילום: צילומים פלסטיניים, חדשות

יום שישי נוסף של עימותים על הגדר, הפלסטינים מדווחים על שני הרוגים: יותר מ-7000 פלסטינים הפרו את הסדר והתפרעו היום (שישי) סמוך לגבול הרצועה. במקום נרשמו יידויי אבנים והשלכת מטענים לעבר כוחות צה"ל - ללא נפגעים בקרב הלוחמים.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות 

לוחמי צה"ל השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי. הפלסטינים דיווחו על מספר נפגעים כתוצאה מכך, בהם שני הרוגים - בהם נער בן 15.

המהומות בגבול עזה מתרחשות לאחר ששלשום שוגרה רקטה מרצועת עזה לעבר המועצה האזורית אשכול. הרקטה נפלה בשטח פתוח מחוץ לאחד הקיבוצים סמוך לגבול, ללא נזק או נפגעים. בתגובה, טנק של צה"ל תקף עמדת חמאס בדרום הרצועה.

גם ביום שלישי האחרון נשמעה אזעקת צבע אדום במספר יישובים בעוטף עזה. במועצה האזורית אשכול מסרו כי הרקטה ככל הנראה נפלה בשטח פתוח, מחוץ לאחד היישובים. זמן קצר קודם לכן שוגרה רקטה משטח הרצועה לעבר ישראל, אך היא התפוצצה בשטח הרצועה. מדובר בהפרת השקט אחרי בתקופה יחסית ארוכה שבה לא נורו רקטות.

המסר לחמאס: רגיעה או מערכה

במוצאי שבת פורסם בחדשות סוף השבוע כי ישראל העבירה מסרים לחמאס דרך מתווכים ודרשה את הפסקת המהומות על הגדר, אחרת לא תהסס לצאת למערכה צבאית למרות העיתוי. "הזהירו את חמאס - הבחירות אינן גורם מרסן", נמסר מישראל למתווכים.

ראשי חמאס בעצרת בעזה, ארכיון (צילום: חדשות)
ישראל לחמאס: "לא חוששים ממערכה" | צילום: חדשות

"ישראל יכולה לקבל החלטות קשות בזמן בחירות, לא חוששים ממערכה", הדגישו בישראל. האזהרה הועברה באמצעות מתווכים - בין השאר המצרים - כבר ביום חמישי בבוקר.

על רקע האזהרה, האירועים בסוף השבוע שעבר היו יחסית מתונים והשבת הייתה שקטה. בעזה דווח שחמאס מוכן להפסקת אש אם מעבר רפיח יישאר פתוח ובתנאי שהכסף הקטרי ימשיך לזרום: בישראל הכחישו את הדיווח.