דוד ביטן. ארכיון (צילום: flash 90, חדשות)
דוד ביטן. ארכיון | צילום: flash 90, חדשות

אחרי ששינה את התנהלותו ושבר את השתיקה בחקירות, חבר הכנסת דוד ביטן דרש להתעמת מול חברו משה יוסף, שבחנותו בוצעו על פי החשד עסקאות השוחד. הבוקר (שישי) נחשפו ב"ידיעות אחרונות" תמלולי העימות שבו הטיח ביטן ביוסף: "השתמשת בשמי לסחוט כסף מקבלנים".

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות

"תספר להם את האמת, הכול מצולם. אל תשקר", אמר יוסף במהלך העימות על פי הדיווח. ביטן השיב לו: "המשטרה אמרה לך להמציא דברים. אתה מוכן לשקר כדי להציל את העור שלך. האמת עוד תתגלה וכולם ידעו שאתה שקרן. תגיד את האמת".

יוסף אמר לביטן שהוא מעדיף להציל את הכספים והנכסים שלו ולא לשקר עבורו. "נגמר הסיפור", הוא אמר לביטן שהגיב: "אתה שקרן. אתה משקר עבור בצע כסף".

החוקרים הפנו במהלך העימות שאלות שעלו מתוך עדותו של יוסף. בסופו של דבר פנה ביטן אל יוסף בטון מפויס: "היינו חברים 40 שנה. בשביל להציל את העור שלך ובשביל כסף אתה מוכן לשקר ולאבד את החברות?". יוסף השיב לו באדישות: "הם יודעים הכול. זאת האמת".

"אין לי רכוש, אין לי כלום. אתה שקרן"

ביטן חזר לתקוף את יוסף. "אתה עשית עליי סיבובים. השתמשת בשם שלי כדי לסחוט קבלנים ולקחת מהם את הכסף", אמר והוסיף אחר כך: "למי יש נכסים? בחשבון הבנק שלי אין כספים. אין לי רכוש, אין לי כלום. אתה שקרן. אתה ממציא דברים".

החוקרים ניסו להרגיע את הרוחות, אך השניים המשיכו לתקוף אחד את השני. בתום העימות אמר ביטן לחוקרים שהוא יוכיח שהטענות של יוסף אינן נכונות. 

 סנגורו של ביטן, עו"ד אפרים דמרי, מסר כי "דוד ביטן מצוי בחקירת משטרתית. על מנת שלא לשבש את מהלכיה הוא מסרב להתייחס למה שמתרחש בחקירות. איננו מתייחסים לתוכן החקירה".

ביטן נחקר בחשד לקבלת שוחד בעת שכיהן כסגן ראש עיריית ראשון לציון, וכן במהלך כהונתו כחבר כנסת. על פי החשד, ביטן סייע להטות מכרזים לטובת אנשי עסקים, והם שילמו לו באמצעות חברו משה יוסף, שהפך לעד מדינה. התשלומים, כך חושדים במשטרה, שימשו לכיסוי חובותיו של ביטן.

ביטן נחקר לפני כחודש בפעם ה-13 על ידי חוקרי יחידת להב 433 בליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה. בתום חקירתו בסוף חודש אוגוסט האחרון הצהיר פרקליטו, עו"ד אפרים דימרי, כי מרשו "מתכוון להתייחס לשאלות המשטרה". בחלק מהחקירות הקודמות שמר חבר הכנסת על זכות השתיקה בשל טענותיו להדלפות.

במאי האחרון הצהיר ביטן: "הציבור יקבל ממני דין וחשבון, אבל אם אדבר על העניין הזה, אז אצטרך להתייחס לתוכן החקירה ואני לא רוצה להתייחס. אני יכול להגיד באופן כללי שיש לי תשובות לכול. בסופו של תהליך אני חושב שאצא מהעניין הזה בלי שום בעיה". עוד הבהיר ביטן: "אין סיכוי שאחתום על עסקת טיעון, כי לא עשיתי שום דבר".