דחקה בבן זוגה להתאבד – ותיכנס לכלא

רוי קונרד היה בן 18 כשהתאבד בעקבות הודעות ששלחה לו זוגתו • "אל תדאג, המשפחה שלך תתגבר" • בית המשפט הרשיע את חברתו בהריגה, וגזר עליה מאסר בפועל

הורשעה בהריגה. מישל קרטר // צילום: אי.פי

נדחה ערעורה של מישל קרטר (22), שהורשעה בהריגה לאחר ששלחה לבן זוגה עשרות הודעות שגרמו לו להתאבד. לאחר מותו, הואשמה קרטר בהריגה ובמהלך משפטה נחשפו עדויות מחרידות. אתמול (רביעי), נגזרו עליה 15 חודשי מאסר בפועל.

רוי קונרד היה נער עם נטיות אובדניות, ובשנת 2014 הוא שם קץ לחייו בגיל 18. לאחר מותו התגלה כי זוגתו מישל קרטר, שהייתה אז בת 17 - דרבנה אותו להתאבד באמצעות הודעות טקסט. "אתה תהיה בגן עדן בקרוב", היא כתבה לו, "אתה לא יכול להמשיך לדחות את זה".

חקירת המשטרה העלתה כי קרטר שלחה לבן זוגה עשרות הודעות ובהן דרשה ממנו ליטול את חייו. בעקבות כך, הוחלט להעמידה לדין בגין הריגה. המשפט עורר סערה בארצות הברית, בשל האישום החריג כלפי צעירה שכלל לא נכחה במקום המוות, ולא נקטה פעולה פיזית שגרמה לו.

התובעים טענו שקרטר שכנעה את קונרד להתאבד כחלק ממשחק חולני, שבסופו היא קיוותה לזכות ליחס מיוחד מהסביבה בתור "החברה המתאבלת". במהלך המשפט הוצגו חלק מההתכתבויות הקשות בין השניים. "הזמן נכון כעת ואתה מוכן", כתבה לו, "פשוט עשה זאת".

רוי קונרד // צילום: מתוך הפייסבוק

כאשר קונרד סיפר לקרטר שהוא חושש כי משפחתו תיפגע מההתאבדות, היא השיבה: "אל תדאג, הם יתגברו על זה. הם יהיו עצובים בהתחלה, אבל יתגברו ויתקדמו הלאה עם החיים. הם לא יהיו בדיכאון, אני לא אתן לזה לקרות. הם יודעים כמה אתה עצוב ויבינו שאתה עושה את זה כדי לשמוח".

עורכי דינה של קרטר, הציגו כראיה את מכתב ההתאבדות שהשאיר המנוח לחברתו. "אני אוהב אותך ומעריך את המאמץ שלך", כתב לה, "אני מצטער שלא הייתי הנער שרצית שאהיה. אני לא מסוגל לשאת יותר את הכאב ועושה זאת כדי להיות שמח סוף-סוף".

עם סיום המשפט לפני שנתיים, הורשעה קרטר בהריגה, אך היא הגישה ערעור, בטענה שהיא לא אחראית למותו. התביעה טענה בבית המשפט כי "הראיות נגד הנאשמת הוכיחו שהתנהגותה הובילה למות הקורבן בהתאבדות ושהיא לא עשתה דבר כדי לעזור לו".

אתמול, כאמור, דחה בית המשפט במסצ'וסטס את הערעור וגזר על הצעירה 15 חודשי מאסר בפועל. עורך דינה מסר כי ייתכן שהם יערערו לבית המשפט העליון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר