ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (רביעי) לראשונה לתוצאות הפריימריז בליכוד: "מתפקדי הליכוד בחרו באופן מדויק ודמוקרטי רשימה חזקה". נתניהו התייחס גם לבני גנץ ולדיווח של בכיר הרשות שאמר שהפלסטינים מעודדים מדבריו של גנץ: "אבו מאזן מרוצה - כי גנץ אמר שהוא יבצע התנתקות שנייה ביהודה ושומרון".

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות

"אני מאוד מאוד מרוצה", אמר נתניהו בהתייחסו לתוצאות הבחירות המוקדמות בליכוד. "מתפקדי הליכוד בחרו באופן מדויק ודמוקרטי רשימה חזקה, מרשימה, וטובה לישראל. הם גם הצביעו בעד ההצעה שלי".

ה-10 הראשונים: המיקום לא מעיד על התיק (צילום: חדשות)
העשירייה הראשונה שנבחרה בפריימריז | צילום: חדשות

נתניהו התייחס גם לדיווח לפיו דוברו של אבו מאזן סיפר שהפלסטינים מעודדים מהדברים של גנץ. "הצרה היא שגם אבו מאזן מרוצה", אמר נתניהו. "בני גנץ אמר היום שהוא יבצע התנתקות שנייה ביהודה ושומרון ואבו מאזן איחל לו הצלחה בבחירות".

העשירייה השנייה שנבחרה בפריימריז (צילום: חדשות)
העשירייה השנייה שנבחרה בפריימריז | צילום: חדשות

"לכן אנחנו חייבים ללכת יחד, לנצח את הבחירות האלה ולמנוע את זה", הוסיף נתניהו. "זוהי התמצית האמתית של הבחירות: ממשלת שמאל בראשות בני גנץ או ממשלת ליכוד בראשותי".

גנץ מסר בתגובה לדברי נתניהו: "גירשת יהודים. שילמת פרוטקשן לחמאס. זמנך עבר - אנחנו ממשיכים". לתגובת גנץ צורפה התמונה שבה נתניהו לוחץ את ידו של יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר יאסר ערפאת.

דובר אבו-מאזן: מעודדים מההצהרות

דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס לריאיון הראשון של בני גנץ כיו"ר חוסן לישראל שחלקים ממנו פורסמו הבוקר בידיעות אחרונות, ואמר כי הפלסטינים "מעודדים" מהרמיזות שלו הנוגעות אליהם. הריאיון המלא יפורסם בסוף השבוע הקרוב במוסף "7 ימים".

בני גנץ (ארכיון) (צילום: שריה דיאמנט, חדשות)
בני גנץ (ארכיון) | צילום: שריה דיאמנט, חדשות

את הריאיון הראשון של גנץ הוא בחר לתת לשלמה ארצי וחנוך אדום. כשארצי שאל את גנץ אם מבצע "צוק איתן" היה הצלחה, יו"ר מפלגת חוסן לישראל השיב: "החמאס לקח שליטה על רצועת עזה. הם מרגישים את נחת זרוענו אחת לכמה זמן. נעשה את זה בהתאם לאינטרסים שלנו".

כשנשאל אם הוא בעד מהלך דומה להתנתקות, גנץ חלק שבחים למהלך החד-צדדי: "ההתנתקות בוצעה מתוך מחשבה מדינית של מדינת ישראל. הושג ציון גבוה מאוד לכל הצדדים המעורבים ביכולת לא לקרוע את העם כשזה בוצע. זה היה מהלך חוקי, שהתקבל על ידי ממשלת ישראל ובוצע על ידי צה"ל והמתיישבים בצורה כואבת, אבל טובה. צריך לקחת את הלקחים ולממש אותם במקומות אחרים". עם זאת הוא הבהיר שלא יפנה יישובים באופן חד-צדדי.

הפריימריז בליכוד: אדלשטיין בראש, גדעון סער בחמישייה הראשונה

בתום ספירת כל הקלפיות בבחירות המוקדמות לרשימת הליכוד, יואל אדלשטיין שמר על מקומו במקום הראשון, סער הצליח להתברג לחמישייה הראשונה יחד עם ישראל כ"ץ גלעד ארדן, ומירי רגב שסוגרת את החמישייה הראשונה.

במקביל למאבקים ברשימה הארצית, התחוללה דרמה במרוץ במחוזות כשמועמדו של ראש הממשלה, והחשוד בפרשת הצוללות לא נבחר ובמקומו נבחרה מיכל שיר, המועמדת שמזוהה עם גדעון סער והייתה בעבר היועצת שלו. שיר ניצחה את שרן בהפרש של 19 קולות בלבד. שרן הודה בהפסד והתקשר לשיר לברך אותה על ניצחונה.

הפריימריז בליכוד (אתמול) (צילום: פלאש 90, החדשות‎)
הפריימריז בליכוד (אתמול) | צילום: פלאש 90, החדשות‎

את העשירייה הראשונה משלימים שר העלייה והקליטה יואב גלנט שניצב במקום השישי, ואחריו שר התיירות יריב לוין, ראש עיריית ירושלים לשעבר ניר ברקת, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל ויו"ר ועדת החוץ והביטוחן אבי דיכטר.

זמן קצר לאחר קבלת התוצאות הסופיות נתניהו התקשר לברך את גלנט וברקת, שני המועמדים החדשים שנכנסו לליכוד והתברגו בעשירייה הראשונה. בהודעה מטעם לשכת נתניהו נכתב כי השניים הודו לו על תמיכתו בפריימריז. "ראש הממשלה אמר להם כי יהיה ביניהם שיתוף פעולה הדוק במערכת הבחירות הקרובה - ולאחריה", נכתב בהודעה.

זו רשימת הליכוד המלאה:

1. בנימין נתניהו
2. יולי אדלשטיין
3. ישראל כ"ץ
4. גלעד ארדן
5. גדעון סער
6. מירי רגב
7. יואב גלנט
8. יריב לוין
9. ניר ברקת
10. גילה גמליאל
11. אבי דיכטר
12. זאב אלקין
13. אופיר אקוניס
14. צחי הנגבי
15.חיים כץ
16. ציפי חוטובלי
17. יובל שטייניץ
18. דוד אמסלם
19. פנחס עידן (שריון מחוז השפלה)
20. אמיר אוחנה
21.שריון של נתניהו
22. אופיר כץ - נציג הגליל והעמקים
23. אתי חווה עטיה - נציגת גוש דן
24. יואב קיש
25. דוד ביטן
26. שלמה קרעי - נציג מחוז נגב
27. מיקי זוהר
28. שריון של נתניהו
29. שרן השכל
30. אברהם נגוסה