אדריכל זייף אישורי מהנדס: עשרות בתים בסכנת קריסה

אדריכל מוסמך ביצע עבירת זיוף חמורה: זייף חתימות מהנדסים על תכניותיו, קיבל היתרי בנייה - ובנה עשרות מבנים מסוכנים, העלולים לסכן את דייריהם ותושבי הסביבה • החשד: בשיטה זו הוקמו בתים ששוויים מוערך במאות מיליונים • המשטרה עצרה את האדריכל לחקירה
חיים טוויל
כ"ט שבט התשע"ט / 04.02.2019 16:59

עשרות מבנים בסכנת קריסה או הריסה: חקירה סמויה של המשטרה חשפה עבירת זיוף חמורה שבוצעה על ידי אדריכל מוסמך, אשר זייף חתימתם של מהנדסים על תכניותיו – ובכך הוביל לאישורם ובנייתם של עשרות מבנים שלא כדין – העלולים לסכן את דייריהם ותושבי הסביבה.

חוקרי ההונאה של המשטרה ניהלו בתקופה האחרונה חקירה סמויה, בעקבות מידע שהתקבל אודות תכניות אדריכלות שהוגשו לאישור, במטרה לקבל היתרי בניה – ועליהן חותמות מהנדס מזויפות.

במהלך החקירה הסמויה התבררה תמונה מורכבת, לפיה החשוד פעל באותה שיטה בעשרות מקרים והגיש בקשות להיתרי בניה במועצות סביב ירושלים, כאשר חתימת המהנדסים –  המהווה חלק משמעותי בתהליך אישור המבנים – מזויפת.

בפועל אותם מהנדסים מעולם לא התקשרו עם אותו אדריכל או חתמו על תכניותיו.

עוד עלה בחקירה, כי עד כה ניתנו כ-32 היתרי בניה עבור 64 יחידות דיור, שעל פי החשד אושרו בדרך שאינה חוקית זו באזור מועצת מטה יהודה, וששווים מוערך במאות מיליוני שקלים.

לפי המשטרה, קיימות עוד עשרות בקשות להיתרי בניה שהוגשו באותה שיטה, על סמך חתימות מזויפות אלו.

במשטרה אומרים כי בשלב זה החלו להיערך בדיקות שונות לאותם מבנים לבחינה האם הם מהווים סכנה לאלו המתגוררים בהם ולציבור, וייתכן שחלקם אף יפונו או יעמדו בפני צווי הריסה.

הבוקר, עצרו חוקרי המשטרה את החשוד, בשנות ה-30 לחייו, תושב עין נקובא, והוא נחקר בחשד לזיוף מסמך בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד והפרת אמונים של עובד ציבור.

בהמשך יוחלט באם יובא לדיון בהארכת מעצרו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות