צוותים מיוחדים של משרד הבריאות ורשות ההגירה פשטו השבוע על מספר מרפאות ומשרדים, בהם הציעו "רופאות" ומטפלות ניתוחים והזרקות בוטוקס כביכול מוכרות וכשרות. הנזק שכבר נגרם למטופלים רבים ועלול להיגרם לעוד אלפים, בידי אותם "מומחים", כבד מאוד. הצטרפנו לאחת הפשיטות.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות 

נציגות משרד הבריאות מתחזות למטופלות ונכנסות לפגוש את המזריקה ק', המציגה את עצמה כרופאה מרוסיה. "ברוסיה הייתי רופאת עור, כ-15 שנה, ובישראל יותר מ-3 שנים". לאחר מספר דקות צוותי משרד הבריאות ורשות ההגירה נכנסים אל המשרד ומתעמתים עם ק'. "היא תיירת. החומרים שבידה מזויפים, מוברחים ואינם מאושרים או מוכרים.

המטפלת טענה בפנינו כי היא יודעת בוודאות שהחומר שברשותה הוא בוטוקס, על אף שעל הבקבוקים והאריזות לא הייתה כל אינדיקציה מניין החומר הגיע. "זה מוכר לנו כבוטוקס מוברח", מסבירה נציגת משרד הבריאות. "הוא הוזמן דרך האינטרנט והוכנס במזוודות לארץ. זה לא חומר מוכר".

בשבועיים האחרונים נתפסו 4 מקרים דומים לזה של ק'. אנשים שחלקם התחזו לרופאים, הזריקו ללא אישורים ועסקו בחומרים אסורים ולא מוכרים. המרדף אחר היופי והמחיר הנמוך יחסית גורמים לרבים להתפתות, אבל את הנזקים עלולים לראות על הפנים שלנו, עוד שנים רבות.

תגובות:

תגובת נטליה בליצקי ניקיטין: סיימתי את לימודי הרפואה ברוסיה, אך בישראל אני נחשבת קוסמטיקאית. אני לא משתמשת בכלל בבוטוקס, אלא מבצעת טיפולי מזותרפיה המאושרים בישראל. התרופות שבהן אני משתמשת בקליניקה הן תרופות המאושרות על ידי משרד הבריאות. לגבי התרופות שהובאו מרוסיה - מדובר בתרופות מקבילות לאלה שבישראל. כשהובאו, לא ידעתי שהדבר אסור.

תגובת פרקליטו של איציק סבג: מרשי מעולם לא הציג עצמו כרופא. לא מדובר בחומרים מסוכנים אלא בכאלה שמחייבים מסמך רופא. לטענת מרשי, האיסור על הזרקות למי שאינו רופא נובע ממניעים כלכליים של משרד הבריאות.