שר החינוך נפתלי בנט (צילום: החדשות)
נפתלי בנט, ארכיון | צילום: החדשות

שר החינוך ויו"ר מפלגת "הימין החדש" התייחס הערב (שני) לחקירות ראש הממשלה ואמר שלא נכון שהיועץ המשפטי לממשלה לבדו יחליף את השלטון. "לא בכוחו להחליף שלטון, בכוחו לעשות את פעולתו - להגיש או לא להגיש כתב אישום", אמר בנט.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות 

בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) אמר השר כי ההחלטה מי ינהיג את המדינה צריכה להיות נתונה בידי מיליוני האזרחים שייצאו בקרוב להצביע, ולא בידי מנדלבליט. "מדינת ישראל יוצאת בעוד חודשיים לבחירות. מיליוני אנשים יחליטו מה הממשלה, ולא נכון שאדם אחד, ראוי ככל האפשר, יחליף את השלטון", אמר בנט.

שר החינוך הוסיף כי "לא אתן עצות למנדלבליט. בסוף זה בשדה הפוליטי אם לקחת את זה ולהחליף שלטון בשל המלצה של בן אדם אחד".

"ההחלטה מעלה סימני שאלה כבדים" (צילום: יהונתן זינדל, פלאש 90, חדשות)
אביחי מנדלבליט, ארכיון | צילום: יהונתן זינדל, פלאש 90, חדשות

בנט ציין כי מפלגתו טרם החליטה לגבי צעדיה לעתיד במצב שבו יוגש כתב אישום נגד בנימין נתניהו. "אם חלילה יוגש כתב אישום, ועד שמנדלבליט יקיים שימוע, רק אחרי זה נתכנס ונדון מה צריך לעשות", אמר.

בהמשך בנט מתח ביקורת על התנהלות מערכת אכיפת החוק לאורך השנים ואמר כי עצם קיום חקירה או כתב אישום לא בהכרח מוכיחים אשמה. "בסופו של דבר, אנחנו עם רקורד שכולל את סיפור יענקל'ה נאמן, רפול ורובי ריבלין", אמר בנט. "אמפירית, הרבה מאוד מכתבי האישום נגד בכירים מסתיימים בלא כלום".

"השלום לא על הפרק כי אין תקווה"

קודם לכן דיברה בכנס יו"ר "התנועה" ח"כ ציפי לבני, שאמרה כי בכל יום שבו נתניהו בשלטון הוא הורס את יסודות הדמוקרטיה הישראלית."יש כאן מהלך משולב של נתניהו ושקד, של קרימינולוגיה ואידיאולוגיה, שחברו יחד להרוס את מערכות אכיפת החוק במדינת ישראל", תקפה לבני.

יו"ר האופוזיציה לשעבר, שהתפצלה בחודש שעבר עם מפלגתה מהאיחוד עם "העבודה", אמרה כי "מה שקורה לנו מבפנים, זו תנועה מלקחיים של הריסת שלטון החוק ושומרי הסף ובצד השני לקחת אותנו לנקודת האל-חזור של מדינה דו-לאומית שממנה לא נוכל להגיע לשלום. לצערי הנושא לא על סדר היום כי אין תקווה".

בהמשך התייחסה לבני לדברי המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך, שאמר כי הוא לא רואה תרחיש שבו נתניהו לא יואשם. "האמירה של מפכ"ל המשטרה לשעבר מיותרת", אמרה לבני. "המשטרה סיימה את עבודתה והוא סיים את תפקידו. בחלוקת התפקידים המשטרה סיימה לאסוף את הראיות, הגישה את המלצותיה, ומרגע זה המשימה עברה לפרקליטות. אני סומכת על המשטרה ועל פרקליטות המדינה".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו