“תגידו בלי נשים”: התירוצים שביטן הציע לליצמן כדי לפתור את הגיוס

בהקלטה שפורסמה בוואלה נשמע ח"כ דוד ביטן מהליכוד מסביר בכנס בחירות באלעד, כיצד הציע לחרדים שלא להתנגד לחוק הגיוס, אלא לדרוש שני תנאים: כשרות בד"ץ ושירות ללא נשים • ביטן: "הדברים נאמרו לליצמן בבדיחות"
חרדים 10
כ"א שבט התשע"ט / 27.01.2019 17:27

ח”כ דוד ביטן חשף בסוף השבוע בכנס בחירות בעיר אלעד, כיצד ייעץ לנציגים החרדים לפתור את משבר הגיוס בממשלה הקודמת.

בהקלטה שפרסם יקי אדמקר בוואלה, נשמע ביטן אומר: “אל תצטטו אותי, אך אני אמרתי לחבר’ה החרדים, במקום להגיד שאתם נגד גיוס, תגידו שאתם בעד אבל תציבו שני תנאים: התנאי הראשון, ‘אנחנו רוצים מקום כשר בד”ץ’, והתנאי השני ‘לא רוצים לשרת עם בחורות, עם נשים’. במקום שלילי, דברו חיובי. הצבא לא היה עומד בזה”.

ביטן הוסיף: “רצינו לסיים את זה, למה? כי אחרי הבחירות נקים ממשלה ומה יהיה הנושא המרכזי? גיוס. אז לא עשינו כלום. רצינו באמת ובתמים לעשות את זה לפני הבחירות ולסיים את העניין הזה”.

בהמשך ביטן סיפר לנוכחים כי עלו קשיים בחקיקת החוק שגובש במשרד הביטחון. הוא ציין לדוגמה את הקנסות שהיו עלולים להטיל על הישיבות, אם לא היו עומדים ביעדי הגיוס.

“היו כמה דברים שלא היו טובים לחרדים באופן כללי”, אמר ביטן. “בנושא של הקנסות לדוגמה, אתה מתחיל ב-8%, עובר ל-16%, עובר ל-32%. אין לזה שום הגיון. היו צריכים להקטין את האחוזים. לכן, לא העברתי אותו”.

לדבריו, פקיעת החוק אם החרדים לא היו עומדים ביעדי הגיוס במשך שלוש שנים ברציפות – “זה דבר נוסף שהיה בעייתי מבחינת החרדים”.

ביטן גם התגאה בדבריו על כך שבמכסות הגיוס שהחוק הציע נכללו גם יוצאים בשאלה. “במכסות עצמן נכנסים בחורים שפרשו מהישיבות, אפילו כאלה שחזרו בשאלה וזה נותן הרבה מאוד אפשרויות”.

הוא הדגיש, כי הליכוד “רצה באמת לתקן את שני הדברים, התחלנו לתקן ואז ליצמן בעצם לא הלך על זה וליברמן פרש”.

בניסיון להסביר למה יעץ לחרדים להציב תנאים כמו כשרות מהדרין ושירות ללא נשים – אמר ח”כ ביטן: “בצה”ל אין שוויון. זה שמשרת בקריה הוא שווה ערך מול זה שמשרת בגולני? אין דבר כזה שוויון. גם ישיבות ההסדר הן לא שוויוניות מול אלה שעושים צבא בקרבי. תפסו רק את החרדים בעניין הזה, אבל הצבא לא דורש שוויון כי הוא לא יכול”.

ח”כ ביטן מסר בתגובה לוואלה, כי אמר את הדברים “בבדיחות הדעת לליצמן וזאת לא הייתה יותר מבדיחה. גם ליצמן הבין שזאת בדיחה. סיפרתי את זה בכנס ואמרתי שזאת הייתה בדיחה עם ליצמן”.

ממפלגת ‘יש עתיד’ נמסר בתגובה לפרסום הקלטות של דוד ביטן בנושא חוק הגיוס: “הנה הפרצוף האמיתי של הליכוד. מר ביטחון שולח אנשים להשתמט מצה”ל ומוכר את בטחון ישראל בשביל ההישרדות הפוליטית שלו.

“יש בישראל ערך אחד ברור שאין עליו מחלוקת: צה”ל הוא צבא העם. לא ניתן לשום תרגיל פוליטי של נתניהו ושליחיו להרוס את זה. לאחר הבחירות נעביר את חוק הגיוס שיעודד שירות משמעותי ושווה לכולם”.

ח”כ עודד פורר הגיב: “ביטן מקלף את המסיכה מהפנים של הליכוד שהחליט למכור לחרדים את הכל, כולל את חוק הגיוס. הדברים שצוטטו מפי ח”כ ביטן רק מחזקים את החשיבות שבממשלת ימין תהיה ישראל ביתנו חזקה עם הרבה מנדטים, כדי שתוכל לעצור את המכירה הפומבית שהליכוד מוכן למכור לחרדים.

“עצרנו זאת כשבקדנציה הזו ניסו להרחיב את סמכויות בתי הדין הרבניים, לשנות את חוק הגיור ולהעביר את חוק הגיוס של ליצמן, ואנו גם היחידים שנדע למנוע את הכפייה הדתית בעתיד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות