הגיעו לתפילת יום ראשון בכנסייה ונרצחו בפיגוע (צילום: SKY NEWS, חדשות)
הגיעו לתפילת יום ראשון בכנסייה ונרצחו בפ | צילום: SKY NEWS, חדשות

מתקפת טרור רצחנית במהלך תפילה בכנסייה: לפחות 27 בני אדם נהרגו ו-77 נוספים נפצעו בשני פיצוצים שאירעו בזה אחר זה בקתדרלה הקתולית באי ג'ולו בדרום הפיליפינים. הפיצוץ הראשון התרחש סמוך לקתדרלה במהלך המיסה של יום ראשון, והפיצוץ השני אירע זמן קצר לאחר מכן - כשכוחות החילוץ הגיעו לזירה.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות

בעקבות הפיצוצים נהרסו כליל הכניסה והאולם הראשי של הכנסייה, שכבר הייתה בעבר יעד למתקפות טרור. בתמונות שהגיעו מזירת האירוע ניתן לראות את ההרס הרב במקום ואת שברי הספסלים ששימשו את המתפללים.

מרבית ההרוגים והפצועים במתקפה הם אזרחים שהגיעו לכנסייה כדי להשתתף בתפילה וחלקם חיילים ושוטרים שהוזעקו לזירה על מנת לסייע במאמצי החילוץ. דובר המשטרה מסר כי "המניע הוא ללא ספק טרור, האנשים שביצעו אותו לא מעוניינים בשלום".

"המניע לאירועים הוא ללא ספק טרור" (צילום: AP, חדשות)
"המניע לאירועים הוא ללא ספק טרור" | צילום: AP, חדשות

שר ההגנה הפיליפיני הורה לכוחות הביטחון להעלות את רמת הכוננות באי ולהגביר באופן משמעותי את האבטחה בכל בתי התפילה והמקומות הציבוריים: "אנחנו נמצה את הדין עם האחראים לאירוע".

מלשכת נשיא הפיליפינים נמסר בתגובה לאירועים: "נרדוף את המרצחים האכזריים שעומדים מאחורי הפיגועים עד שכל אחד ואחד מהם יישב מאחורי סורג ובריח. לא נגלה כלפיהם טיפה של חמלה".

האי ג'ולו שבדרום הפיליפינים כבר ספג בעבר שורה של פיגועים ואירועי חטיפה שמי שעמד מאחוריהם הוא ארגון הטרור אבו סיף. בשלב זה, אף ארגון עוד לא נטל אחריות לפיגועים האחרונים.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו