כתב האישום מתעכב

התפתחות דרמטית בפרשת "הטרור היהודי"

פרקליטות המדינה ומשטרת ישראל החליטו לעכב את הגשת כתב האישום נגד החשוד המרכזי בפרשת פיגוע האבנים בו נרצחה פלסטינית, בשל מידע שהצריך 'השלמות חקירה' (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
חשוד בפרשה של טרור יהודי, שזוכה ושוחרר (צילום ארכיון: Flash90)

מפנה בפרשה: אף שחלפו כבר חמישה ימים מהגשת 'הצהרת תובע' נגד הנער החשוד המרכזי ברציחתה של הפלסטינית עאישה ראבי בפיגוע אבנים, לא יוגש נגדו היום (ראשון) כתב אישום, כפי שתוכנן תחילה.

גורם במשטרה צוטט בכלי התקשורת, כי "התיק נמצא בהשלמת חקירה, ולכן כתב האישום לא הוגש היום כפי שהיה צריך להיות".

מתברר, שגרסה שמסר הנער מישיבת 'פרי הארץ' ברחלים, בעצת עו"ד עדי קידר מארגון 'חננו', פרקליטו - גרמה לרשויות אכיפת החוק לבדוק את תיק הראיות מחדש.

צו איסור פרסום, שכזכור הוטל על פרטי החקירה, לא מאפשר לפרסם את פרטי הגרסה שמסר הנער החשוד, שכזכור שמר תחילה בחקירתו על זכות השתיקה.

במקביל, בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום את מעצרו של הנער בארבעה ימים נוספים, בהסכמת עורכי דינו, בשל ההתפתחויות המשמעותיות הללו.

עו"ד קידר, בהארכת המעצר הקודמת בפרשה (צילום: 'חוננו')

לאחר הארכת המעצר אמר עו"ד קידר: "בעקבות התפתחות דרמטית שהחלה עוד במהלך סוף השבוע האחרון, העלינו כמה טענות ובקשות בפני הפרקליטות והמשטרה. לשמחתנו, מצאנו אוזן קשבת. עד ליום רביעי הדברים יישקלו ואני מקווה שיישקלו למקום טוב. בסופו של דבר המהלך שעשינו הוא לחקר האמת ולהביא להעמקה של ממש בתיק המורכב הזה".

מדבריו של הפרקליט עולה, כי אם יוכחו טענות הנער כנכונות, ייאלצו במשטרה ובפרקליטות לשנות את גישתן עד כה, ואולי אף לפתוח מחדש את תיק מותה של עאישה ראבי.

"במהלך הימים האחרונים, המשטרה והפרקליטות בודקות טענות שאותן העלינו בפניה ואנו מקווים ומצפים כי טענות אלו יהפכו את הקערה על פיה. בשלב זה ותוך שמירה על טיב איכות הבדיקה לא נוכל לפרט מעבר לכך", הוסיפו פרקליטיו של הנער.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר