היועמ"ש ונתניהו, ארכיון (צילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90, חדשות)
נתניהו למנדלבליט: המתן עם השימוע | צילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90, חדשות

המסרים שראש הממשלה בנימין נתניהו העביר עד כה ליועץ המשפט לממשלה אביחי מנדלבליט סביב תיקי החקירה בעניינו היו בעיקר עקיפים, כמו למשל אותה "הצהרה דרמטית" בניסיון לבלום זימון לשימוע לפני כתב אישום טרם הבחירות. אמש (רביעי) פורסם לראשונה במהדורה המרכזית כי נתניהו העביר באמצעות פרקליטיו פנייה רשמית שבה ביקש ממנדלבליט לדחות את הזימון לשימוע עד לאחר הבחירות.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות

ביום שני התקבל בלשכת היועץ המשפטי לממשלה מכתב ובו בקשה של נתניהו להמתין עם זימונו לשימוע. במכתב שנפרש על פני שמונה עמודים, מפרט עורך דינו של נתניהו, נבות תל צור, שורה של טיעונים נגד זימון לשימוע לפני הבחירות.

"פרסום תמונה חלקית וחד צדדית לציבור בלי לפרסם את הטיעונים והתשובות לחשדות, טומן בחובו סכנה של הטעייה ועיוות רצון הבוחר ועלול לגרום לנזק בלתי הפיך ולהתפרש כהתערבות בבחירות", כתב עו"ד תל צור.

"מדוע להיחפז לחרוג מהכללים?"

למכתב צורפו שתי הנחיות של מנדלבליט עצמו בנוגע לחקירות נבחרי ציבור בתקופת בחירות. לפי ההנחיה הראשונה, החקירה צריכה "להימשך כסדרה גם בבחירות". כלומר לא לעכב את מועד הזימון לשימוע, אך גם לא לזרז אותה.

ההנחיה השנייה שצורפה אומרת שמשך בירור ההמלצות בתיקים מסוג זה עומד על 18 חודשים. לכן נתניהו שואל את מנדלבליט באמצעות עורך דינו מדוע הוא נחפז כל כך לחרוג מהכללים שהוא עצמו קבע, שהרי יש ברשותו מידע מ-180 עדויות, מאות שעות הקלטה ואלפי מסמכים.

נתניהו מכנה את הצעד "הליך מנהלי, פרוצדורלי, רק עוד שלב". עם זאת, מהמכתב ניתן להבין היטב מה המשקל שמייחס נתניהו לאפשרות של זימון לשימוע כעת. עוד ניכרת מידת החשש שלו מהשלכות הצעד הזה על תוצאות הבחירות.