שתף קטע נבחר

הכירו את סביליה, קבוצתו הבאה של מואנס דאבור

היא פתחה את העונה בטירוף ועשתה קולות של מתמודדת על תואר האליפות, אבל מאז נחלשה ותסתפק בכרטיס לליגת האלופות וזכייה בליגה האירופית. הישראלי מגיע לקבוצה עמוסה בכישרון ואם יעבוד קשה, השמיים הם הגבול

 

התקופה האחרונה, של השבועות שחיברו בין 2018 ל-2019, היא הייצוג המדויק לתסכול של סביליה. אין לה אשליות שתהפוך לברצלונה או לריאל מדריד, אבל היא נאבקת בכל כוחה להידמות לאתלטיקו – לא בסגנון, אלא בהצלחה, במסורת שדייגו סימאונה בנה בליגת האלופות ובהשתתפות הקבועה במאבק האליפות.

 

לטבלת הליגה הספרדית

 

בתחילת העונה נראה היה שזה בהחלט אפשרי. סביליה שיחקה את הכדורגל הטוב בספרד, וניצלה את המחזורים המוזרים בהם ברצלונה וריאל חילקו נקודות לכל דורש כדי להתמקם בפסגה. ההרגשה הייתה – והרבה יותר מדי מוקדם – שזה הדבר האמיתי ושסביליה מסוגלת לסיים את העונה חזק, גם אם לא כאלופה אז כאחת שתשפיע על המאבק עד לרגע האחרון.

 

וויסאם בן ידר (צילום: EPA)
בתחילת העונה סביליה עוד איימה על התואר. בן ידר והחברים(צילום: EPA)

אבל החל מה-2 בדצמבר, העסק התחיל להתרופף. סיפור ישן. כל כך קשה להתמודד עם סופר-קבוצות, שזה בדרך כלל גם מה שקורה בשלב מסוים של העונה לאלו שרודפות אחרי יובנטוס, למשל, בליגה האיטלקית. באותו תאריך סביליה סיימה ב-1:1 בחוץ מול הפתעת העונה אלאבס, ובחמשת המחזורים הבאים ניצחה רק פעם אחת. היא לפחות אספה נקודות בתוצאות התיקו שלה, עד ההפסד בבילבאו ביום ראשון. התוצאה: ברצלונה כבר רחוקה עשר נקודות ממנה.

 

במה זה יסתיים? אולי, כרגיל, בזכייה בליגה האירופית. מלכת המפעל עשתה זאת חמש פעמים מאז 2006, כולל שלוש רצופות בין 2014 ל-2016. בשלב 32 הגדולות מחכה לה לאציו לשני משחקים קשים, אבל היא פייבוריטית. רק שנראה שזה משהו שסביליה מיצתה. אף אחד לא אומר לא לתואר אירופי שנותן כרטיס לצ'מפיונס, אבל היא רוצה להתפרץ לחבורת הגדולות בספרד, לרוץ חזק בליגת האלופות, לקחת תארים מקומיים.

 

וכאשר יוצאים מאותה מסגרת קסומה של הליגה האירופית, זה קשה. את העונה שעברה היא סיימה בתבוסה 5:0 לבארסה בגמר הגביע, ואת הנוכחית פתחה בהפסד 2:1 לאותה יריבה בסופר קופה. היא ניצחה את ריאל 0:3 בשיא חולשתם של הבלאנקוס, אבל ספגה בליגה עוד רביעייה מברצלונה ולא הצליחה לנצח בבית את אתלטיקו מדריד. ובקיצור: סביליה נמצאת במעמד משל עצמה בספרד. מבחינת הישגיות ואיכות לאורך זמן היא עולה על שאר היריבות, פרט לשלוש הגדולות שהיא לא מצליחה להידבק אליהן. עד שמואנס דאבור יצטרף, נותרו לה שלוש מטרות שיכולות להכתיב את ההכנות לעונה הבאה: זכייה בגביע, זכייה בליגה האירופית, והתברגות ברביעייה הראשונה כדי להבטיח בכל מקרה מקום בליגת האלופות.

 

מוניר אל חדאדי (צילום: EPA)
מחיר מבצע, רק מיליון אירו. מוניר אל חדאדי(צילום: EPA)

מבחינה כלכלית, ההתנהלות של סביליה השנה הייתה מצוינת ומאפשרת לה לעשות מהלכים יפים כעת. היא מכרה בסכום כולל של יותר מ-60 מיליון אירו את קלמון לנגלה וסטיבן אנזונזי, ופיזרה את הכסף בחוכמה על חיזוק נקודתי מצוין, למשל שוער באזל, תומאס ואצליק הצ'כי, שהתברר כהברקה. עם זאת, נראה שהמאמן פבלו מאצ'ין חושב ספציפית על ההתקפה כשהוא מסתכל קדימה, כי את חלון ההעברות הנוכחי סביליה פתחה עם רכישת חלוץ ברצלונה מוניר אל-חדאדי במחיר מבצע (רק מיליון אירו), ועכשיו הבטיחה לעצמה את צירופו של דאבור (בנוסף, הבלם הצרפתי יוריס ניאניון הגיע עבור 13.5 מיליון מרן).

 

הסיבה היא שההתקפה של סביליה כ"כ הצליחה בחצי העונה החולפת, שמאצ'ין יודע שקיימת סכנה שלא יוכל לשמור על החלוצים שלו. וויסאם בן-ידר הצרפתי הבקיע 16 פעמים השנה ו-ווסטהאם מוכנה לשלם עליו ביד רחבה, ואנדרה סילבה הפורטוגלי, שהגיע בהשאלה ממילאן, יוכל לבחור בכל קבוצה בסוף העונה וסביליה תיאלץ להיאבק כדי לשמור עליו. לואיס מוריאל כבר הושאל לפיורנטינה ולא נמצא בתוכניות. דאבור הוא תעודת ביטוח, של שחקן שבסביליה סומכים עליו שיוכל לקחת את המושכות במקרה הצורך, או שיוסיף עומק הכרחי בעונה בה הקבוצה מתכננת ללכת רחוק בצ'מפיונס.

 

את מי הוא יפגוש שם? בהנחה שלא ייערכו שינויים משמעותיים בסגל, דאבור אמור ליהנות מאוד משיתוף פעולה עם חוליית קישור איכותית במיוחד שמורכבת מאבר באנגה, חסוס נאבאס ופבלו סראביה. גם רוקה מסה, סימון קיאר ונוליטו הם שמות מכובדים, שעזרו להפוך את סביליה לקבוצה החזקה שהייתה, לפחות עד דצמבר.

 

מואנס דאבור (צילום: MARCA)
הוא שייך לשם. מואנס דאבור(צילום: MARCA)

 

לדאבור לא יהיה קל להפוך לשחקן משמעותי בקבוצת צמרת אירופית, אבל אם יש דבר אחד שכבר למדנו עליו, זה שהוא שחקן סבלני ומחושב שמוכן לקרוע את עצמו עד שתגיע ההזדמנות. הוא ייצא הקיץ מהזירה הבינונית של שווייץ ואוסטריה ויעלה לרמה הגבוהה ביותר שיש לכדורגל המועדונים להציע. עם קצב ההתפתחות שלו, הוא שייך לשם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים