סרטון שהגיע לידי החדשות מציג את רגעיה האחרונים של החיילת טוהר דוד ז"ל בת ה-19 שמתה במהלך מסיבת טבע בקיץ האחרון. בתיעוד נראית טוהר עומדת אך מתקשה לזוז ברחבה של המסיבה ונעזרת בשתי צעירות שאחזו בידיה וסייעו לה ללכת. רגעים לאחר מכן היא התמוטטה אך רק כעבור מספר שעות היא פונתה לבית החולים, שם נקבע מותה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

הנאשמים בגין הריגתה של החיילת הם לאון בגיו (32) מאשלים ושלמה פשרל (38) מבת ים, מארגני מסיבת הטבע "פסיכוזה" בקיץ שעבר. הנאשם השלישי הוא עמרי חיון (34) מערד שנכח במקום. במשך תקופה הסתמן שכתבי האישום יוגשו בגין גרימת מוות ברשלנות בלבד, אך הסעיפים הוחמרו כתוצאה מפעולת חוקרי תחנת רהט במרחב הנגב של המשטרה.

השבוע פורסמה לראשונה במהדורה המרכזית הקלטה של שיחת הטלפון הקשה בין אמה של המנוחה, ויויאן, לאחד הנאשמים בבוקר שבו התעוררה וגילתה שבתה לא חזרה הביתה מהמסיבה. היא התקשרה לטלפון של בתה, אלא שרצה הגורל ומי שענה לה הוא מי שארגן את המסיבה והיה עם טוהר ברגעים הדרמטיים האחרונים. כך קיבלה לראשונה את הבשורה שקרה משהו לבתה.

אחד הנאשמים: הלו?
ויויאן: שלום אני הגעתי לטלפון של טוהר, זאת אמאט שלה
אחד הנאשמים: שלום
ויויאן: אתה יודע איפה הבת שלי? אני מחפשת אותה מאתמול בלילה
אחד הנאשמים: רגע רגע בואי נעשה רגע... אני נכנסתי לאמבטיה, תביא לי מגבת בבקשה... פתאום נתקלתי בטלפון מצלצל בתוך תיק בתוך רכב שהוצאתי... ממקום... ואני עושה אחד ועוד אחד אני מאחל שזה לא הבת שלך... אבל אנחנו הוצאנו עם הרכב הזה... ילדה, לא יודע (אם) היא אכלה איזשהו מקולקל, לא יודע כמו סמים.
ויויאן: מה היא לקחה?
אחד הנאשמים: לקחה איזה משהו, אני לא יודע אם זו הבת שלך התיק הזה היה באוטו. 

לפני כחודש הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב אישום בגין הריגה נגד לאון בגיו (32) מאשלים ושלמה פשרל (38) מבת ים, מארגני מסיבת הטבע "פסיכוזה" בקיץ שעבר שבה מתה המנוחה, ונגד עמרי חיון (34) מערד שנכח במקום. במשך תקופה הסתמן שכתבי האישום יוגשו בגין גרימת מוות ברשלנות בלבד, אך הסעיפים הוחמרו כתוצאה מפעולת חוקרי תחנת רהט במרחב הנגב.

מחקירת משטרת רהט עולה כי המסיבה התקיימה ללא אישור משטרתי כנדרש וללא צוות רפואי בחודש אוגוסט 2017. עולה כי טוהר, ששכבה בטנדר, החלה לפרכס לאחר שככל הנראה נטלה סם מסוג אסיד. ב-6 בבוקר, כמה דקות אחרי שהמארגנים פתחו בנסיעה כדי לפנותה לטיפול רפואי, הם שבו על עקבותיהם. על פי החשד, הם עשו זאת כדי לא להביא לסיומה של המסיבה על ידי הגעת המשטרה - מה שיביא להפסדים כספיים למארגנים.

בפתח משפטם של הנאשמים השבוע, חודש לאחר הגשת כתב האישום על ידי פרקליטות פרצה מהומה בכניסה לאולם הדיונים: בדיון הראשון שנערך ביום שני בבית המשפט המחוזי בבאר שבע התעמתו בני משפחתה המנוחה עם קרובי הנאשמים. אדם אחד עוכב לחקירה ואחותו ההרה של אחד הנאשמים טענה שהותקפה ופונתה לבדיקות בבית החולים.

העימות בביהמ"ש השבוע (צילום: תאגיד השידור הציבורי, חדשות)
העימות בביהמ"ש השבוע | צילום: תאגיד השידור הציבורי, חדשות

אבל לדברי לאון, הסיבה הייתה שונה. "התחלנו להתקדם לכיוון צומת להבים. ואז הבחור שלקח את המדדים התקשר אליי ואמר: 'שמע, היא נראית בסדר, כבר טיפלתי בהרבה אנשים כאלה, היא צריכה לנוח והכול יהיה בסדר'. חזרנו, שמנו אותה בצל, תמיד היו לידה אנשים". רק לאחר 4 שעות, בשעה 10 בבוקר, הם פינו את טוהר, כשמצבה כבר היה אנוש.

בשיחה עם מד"א נשמע בגיו אומר: "מצאנו פה מישהי מעולפת, אנחנו באזור צומת להבים, מצאנו אותה פה בשטח, היא בתוך רכב, אני מוציא אותה החוצה מהשטח. היא לא נושמת, חייבים לעשות לה החייאה". היא הוסיפה: "אם הם היו הולכים לבית החולים באותו הרגע שהם יצאו עם הטנדר, היא הייתה יושבת פה אתנו, זה היה מוות מיותר", אמרה ויויאן, אמה של טוהר.