'טובת הנאה'

עו"ד אפי נוה - 'החשוד המרכזי' בפרשיה המשפטית החמורה

בית המשפט דן בהארכת מעצרו של יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה, שהשמועות אודות החשדות החמורים שדבקו בו ובמערכת המשפט הסעירו לאחרונה את המדינה (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י' בשבט תשע"ט | 16.01.19
אפי נוה (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

בית משפט השלום בתל אביב שלח הערב (רביעי) למעצר בית את יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה - 'החשוד הרכזי' בפרשה שמטלטלת את המערכת המשפטית.

בכך דחה בית המשפט את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של ערוך הדין הבכיר בשלושה ימים.

כזכור, מאז שעות הבוקר נחקרו במשרדי 'להב 433' של המשטרה, שלושה חשודים: החשוד המרכזי, שכעת כאמור הותר לפרסום שזהו עו"ד נוה, שופטת בבית משפט השלום ורעייתו של שופט - עורכת דין במקצועה.

במקביל הוסר באופן חלקי האיפול על הפרשה בה נחקרו החשודים - ושהשמועות לגביה הסעירו לאחרונה את הרשתות החברתיות - והתברר כי היא עוסקת בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי שופטים.

עבירות אלו קשורות למינויה של שופטת בבית משפט השלום ולניסיון למנות שופט ב'שלום' לבית משפט מחוזי. השופטת החשודה, הוצאה הערב לחופשה כפויה.

ישיבה של הוועדה לבחירת שופטים. ארכיון (צילום: דוברות)

כחלק מהחקירה, פשטו בלשי המשטרה על משרדי לשכת עורכי הדין, ובהמשך זומנו למתן עדות ארבעה מחברי הוועדה לבחירת שופטים, בהם ח"כ נורית קורן (הליכוד).

בנוסף, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פסל את עצמו מעיסוק בפרשה בשל היכרותו עם עו"ד אפי נוה, ולכן מונה פרקליט המדינה שי ניצן לרכז את הטיפול בחקירה ולאשר את המעצרים ושאר הפעולות.

שקד, היום (צילום: Flash90)

שרת המשפטים איילת שקד, שפעלה במתואם עם נווה למינוי שופטים בוועדה בה הם חברים, אמרה בגילוי לב, בנאום שנשאה: "זה יום סוער עבורי כשרת משפטים וכאישה, ואני שמחה שלפחות בגלל הסערה התקשורת מגיעה לכנס החשוב הזה".

"ברשות השופטת בישראל מכהנים שופטים ושופטות שעושים מלאכתם נאמנה ביושר ובמסירות", טענה שקד, והוסיפה: "יש לקוות כי החקירה תושלם בהקדם על מנת לשמור על מעמדה של הרשות השופטת ועל אמון הציבור בה".

השרה שקד הדגישה: "אני לא יכולה לדבר מעבר למה שפורסם, בגלל צו איסור פרסום. אני יכולה להגיד לכם שבוועדה למינוי שופטים עשינו עבודה מאוד מקצועית ויסודית, ואם נפל פגם בטוהר המידות או עבירה פלילית באחד מהמקרים, אני סומכת לחלוטין על מערכת אכיפת החוק, על המשטרה ועל הפרקליטות שיחקרו את זה ויגיעו לאמת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר