ברחוב הנעמן בבית שאן מתגוררת לאה אלימלך בת 58 בבניין דיור ציבורי של חברת "עמידר". התאורה בחדר המדרגות בבניין לא פועלת, אך זו רק אחת מהבעיות שעמה היא צריכה להתמודד. אלימלך היא נכה שכלואה כבר יותר מחודשיים בדירתה בקומה השנייה, ללא מעלית. מלבד בנה שמתגורר עמה ומטפל בה, אין מי שיעזור לה.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות

אלימלך היא נכה קטועת רגל, חולת סוכרת ואחרי אירוע מוחי ולב. אפילו לשירותים היא לא מסוגלת ללכת כי מפתן הדלת לא רחב מספיק לכיסא הגלגלים שלה. "השירותים לא מונגשים ולחדרים היא לא יכולה בכלל להיכנס עם הכיסא", הסביר בנה דקל. "לרדת במדרגות לבד זה בלתי אפשרי".

לאה סיפרה כי החיים על כיסא גלגלים בדירתה בקומה השנייה קשים מאוד. "אף אחד לא בא אליי לשאול לשלומי, לא לשכת הרווחה ולא מקופת החולים", היא סיפרה. "רק אם דקל עושה טלפון לקופת חולים הם באים. כמה אני יכולה להיות בבית? אני לא יורדת בכלל. הוא עוזר לי, הוא תומך בי בהכל". לדבריה, בנה הקריב עבורה הכל, גם את הזוגיות שהייתה לו.

"בעמידר אומרים לנו 'חכו בסבלנות'"

דקל סיפר כי פנה לעמידר בבקשה לקבלת סיוע במציאת דירה בקומת קרקע. "כל הזמן הם אומרים 'תחכו בסבלנות, אין לנו דירות. הצענו לך סיוע'", הסביר דקל. הוא הוסיף כי בעמידר מוכנים לתת ללאה כסף כדי שתוכל לשכור דירה לבדה, אך מדובר בסכום של כ-1,000 שקלים בלבד.

"אין לי אפשרות להשלים את ההפרש לסיוע שהם מציעים", סיפר דקל. "זה סיוע בסכום שאפילו לא הייתי קורא לזה חצי ממה שצריך. זה לא חיים. אי אפשר שבן אדם יחיה 24 ככה בתוך בית בלי לראות אנשים, בלי לנשום אוויר, בלי לצאת קצת, אפילו לטיול של כמה דקות בחוץ. אפילו התנאים בכלא טובים יותר".

עורכת הדין כנרת זמור פרנקו, שמייצגת את לאה אלימלך, סיפרה כי "לא ייתכן שאנחנו מפקירים את האישה הזו. המשמעות של אי מציאת דירה היא גזירת גזר דין מוות. לכן, אני פונה ומבקשת שחברת עמידר תמצא לה דירה באופן מיידי".

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה: "גברת אלימלך ממתינה להחלפה לדירת קרקע, לאחר שזו אושרה לה בחודש יולי האחרון לאור מצבה הרפואי. מאחר ובתקופה זו טרם נמצאה דירה להשכרה, אישר אתמול משרד הבינוי והשיכון הגדלת סכום הסיוע בשכר דירה ב-1,100 שקלים לסכום של 2,400 שקלים. חברת עמידר עודכנה היום בנושא ותחל מיד בתהליך לאתר עבורה דירה מתאימה בבית שאן, שם תוכל להתגורר עד אשר תתפנה דירת דיור ציבורי".