להב 433, ארכיון (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90, חדשות)
החשד: יחסי מין תמורת מינויים‎ | צילום: יוסי זליגר, פלאש 90, חדשות

חקירה הפרשה שמסעירה את עולם המשפט: לחדשות נודע כי ח"כ נורית קורן (הליכוד), חברת הוועדה לבחירת שופטים, מוסרת עדות ביחידת להב 433. עוד נודע כי עו"ד אילנה סאקר, חברה נוספת בוועדה, מעידה גם כן במשרדי היחידה בלוד. החשוד המרכזי בפרשה, שנחקר במשך 7 שעות, יובא הערב (רביעי) לדיון בעניינו בבית משפט השלום בתל-אביב.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות

פרקליטה של עורכת הדין שנקראה להעיד מסר בתגובה לפרסום: "מרשתי נחקרה היום במשך שעות רבות, שבהן היא מסרה גירסה מפורטת, ושיתפה פעולה באופן מלא עם החוקרים. מרשתי, עורכת דין ותיקה, מכובדת ומוערכת, סבורה כי במעשיה לא דבק כל רבב. מרשתי מעולם לא ביקשה ולא קיבלה דבר מאיש וזאת הבינו גם החוקרים. משכך, אנו צופים כי בזמן הקרוב ביותר, עוד הערב ועם סיום חקירתה היא תשוחרר לביתה".‎

מוקדם יותר היום פורסם לראשונה בחדשות Online כי עורכת הדין שנחקרה במשרדי להב 433 הכחישה כי ניצלה את קשריה עם החשוד המרכזי לניסיון לקידום בעלה השופט. מקורב לעורכת הדין החשודה מסר את תגובתו לחשדות וטען כי ממילא בן זוגה השופט לא קודם ושאין קשר בין חברותה עם החשוד לבין ניסיון הקידום.

מעידה בפרשה. ח"כ קורן (צילום: אוהד רומנו, חדשות)
מעידה בפרשה. ח"כ קורן | צילום: אוהד רומנו, חדשות

המקורב מסר כי כל עבודתה בלשכת עורכי הדין נעשתה בהתנדבות: "עשרות יעידו כי שפכה זיעה עבור הלשכה ולא קיבלה דבר". הוא גם הכחיש שהחוקרים ביצעו חיפוש בביתה של עורכת הדין. לדבריו, זו "לא פשיטה, לא החרמת מסמכים, לא כלום. צלצלו אליה בבוקר וביקשו שתבוא. נכנסה לאוטו ונסעה. אין דרמות. הכל רגוע. היא באמת נתפסת כאישה טובה, הגונה ישרה ותמת לב".

לאחר צמצום צו איסור הפרסום, נחשף כי עורך דין בכיר ומוכר חשוד בכך שפעל למינוי שופטת בבית משפט השלום בתמורה לקשרים רומנטיים שניהלה איתו. החשד השני שנחקר הוא שרעייתו של שופט קיימה עם החשוד המרכזי יחסים מיניים על מנת שהוא יסייע לקדם את בעלה מבית משפט השלום לבית המשפט המחוזי, מה שבסופו של דבר לא יצא לפועל. עו"ד בועז בן צור מייצג את החשוד המרכזי, עו"ד אופיר שטרסנוב מייצג את השופטת ועו"ד עדי כרמלי מייצג את אשת השופט.

להב 433, ארכיון (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90, חדשות)
3 חשודים נחקרו | צילום: יוסי זליגר, פלאש 90, חדשות

מסתמן שלא יהיה מנוס מלהאריך את מעצרו של החשוד המרכזי

החקירה עוסקת בעבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי וקידום שופטים. שלושה חשודים נחקרים היום (רביעי) במשרדי להב 433: החשוד המרכזי, שופטת בבית משפט השלום ורעייתו של שופט. החשודה היא עורכת דין והיא נחקרת יחד עם השופטת ועם החשוד המרכזי. במהלך היום יוחלט אם יש צורך להאריך מעצר של מי מהחשודים וההערכה כרגע היא שלא יהיה מנוס מלהאריך את מעצרו לפחות של החשוד המרכזי במהלך היום.

לאור פרסום הפרשה, שרת המשפטים איילת שקד ונשיאת בית משפט העליון אסתר חיות מסרו הודעה משותפת. "ראינו לנכון לציין כי אנו סמוכות ובטוחות כי מערכת אכיפת החוק תמצה את חקירת הפרשה ותגיע לחקר האמת", מסרו. "עוד ראינו לציין כי במהלך תקופת כהונתה של שרת המשפטים, חברת הכנסת איילת שקד, כיושבת ראש הוועדה לבחירת שופטים, מינתה הוועדה 334 שופטים ורשמים בכירים בהליך מיון ובחירה קפדני ומקצועי".

מנדלבליט. "מסוגל לקבל החלטה נקיה?" (צילום: מארק ישראל סאלם, FLASH 90, חדשות)
הסיר עצמו מהתיק. מנדלבליט | צילום: מארק ישראל סאלם, FLASH 90, חדשות

"לצד השרה מכהנים בוועדה שני חברי כנסת, שר האוצר, שלושה שופטים של בית המשפט העליון ובהם נשיאת בית המשפט העליון וכן שני נציגים של לשכת עורכי הדין", הוסיפו. "ברשות השופטת בישראל מכהנים שופטות, שופטים, רשמות ורשמים בכירים העושים את מלאכתם נאמנה, ביושר ובמסירות. יש לקוות כי החקירה תושלם בהקדם על מנת לשמור על מעמדה של הרשות השופטת ועל אמון הציבור בה". 

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פסל עצמו מהחקירה בשל יחסי חברות אישיים עם החשוד המרכזי. מוקדם יותר היום ביצעו חוקרי יאח"ה חיפושים בביתם של החשודים, שבמהלכם נתפסו חומרי מחשב ומסמכים. חקירת הפרשה החלה לפני כשבועיים בעקבות מידע שהעבירה למשטרה כתבת גלי צה"ל, העיתונאית הדס שטייף.

על רקע הפרשה: לחץ לפיזור מוסדות לשכת עורכי הדין

על פי הודעת המשטרה, בלהב 433 (יאח"ה) מתנהלת חקירה בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי שופטים. "החקירה נפתחה בעקבות מידע שהגיע לפני כשבועיים", נמסר. "מדובר בחשד לביצוע עבירות בקשר למינוי של שופטת שלום אחת לפני מספר שנים ובקשר לנסיון להביא למינוי של שופט שלום למחוזי - שלא קודם". החקירה מלווה על ידי פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) ומפוקחת על ידי פרקליט המדינה. כל יתר פרטי הפרשה עדיין נמצאים תחת צו איסור הפרסום.

עו"ד עדי כרמלי (צילום: יח"צ, חדשות)
עו"ד עדי כרמלי | צילום: יח"צ, חדשות

בתוך כך, נמשך הלחץ לפיזור מוסדות לשכת עורכי הדין. עו"ד אבי שינדלר, חבר המועצה הארצית, הגיש קריאה בהולה ליו"ר המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין עו"ד חווה מרצקי. את הבקשה נימק שינדלר בכך ש"לאור ההתפתחויות הדרמטיות בפרשות השונות בהן מעורב ראש הלשכה, נוכח סירובו לקחת אחריות ולהתפטר מתפקידו ובכדי למנוע את התפוררות שאריות האמון הציבורי בלשכת עורכי הדין - אני קורא לך לכנס את המועצה הארצית לאלתר על מנת לקבל החלטה על פיזור כל מוסדות הלשכה והליכה לבחירות מוקדמות". "המשך הימנעותך מכינוס המועצה הארצית בעת הזאת עלולה להיות בעלת השלכות הרסניות על עצם קיומה של הלשכה", סיכם במכתב.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו