לצד היערכות למהומות

פינוי חיידר 'הפלג' באלעד: מגעים מתקדמים לפינוי מרצון

בעוד בחיידר 'דרכי שמואל' של 'הפלג הירושלמי' באלעד, נערכים למנוע בכוח את פינוי הקרוואנים, ל"כיכר השבת" נודע כי ישנם מגעים מתקדמים לקראת פינוי הקרוואנים מרצון. כל הפרטים (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ילדי החיידר ליד לשכת פרוש (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: סערת פינוי החיידר של 'הפלג הירושלמי' באלעד: בעוד עסקני 'הפלג' בעיר נערכים לסדרת מחאות והנעת מפגינים בזמן אמת מירושלים ומבני ברק למנוע את הפינוי - ל'כיכר השבת' נודע כי הבוקר (רביעי) גברו הסיכויים להסדר שיסוכם בקרוב.

עוד בנושא>>

כזכור, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', התאריך האחרון לפינוי ת"ת "דרכי שמואל" של 'הפלג הירושלמי' באלעד שנבנה ללא אישורים, עתיד להיות ביום ראשון הקרוב, וצפוי להתבצע ע"י מנהל מקרקעי ישראל על פי צו בית המשפט.

בעיריית אלעד עשו מאמצים לעכב את הפינוי וביקשו מהמנהל דחיה של מספר חודשים, אף היה נראה כי המאמצים לא צלחו, אלא שאתמול (שלישי) חלה התפתחות בפרשה.

ילדי החיידר לומדים בעיריית אלעד
ילדי החיידר לומדים בעיריית אלעד

ל"כיכר השבת" נודע כי במנהל מקרקעי ישראל ובעיריית אלעד מתגבשת הסכמה לפיה העירייה תתחיל להכשיר שטח חילופי עבור התלמוד תורה, והמעבר יהיה בצורה מהירה אך בהסכמה מלאה ומסודרת, כאשר הקראוונים שעלותם רבה מאוד לא ייהרסו אלא יועתקו תוך זמן קצר למתחם החדש.

במשטרה, בעירייה ובמנהל מקרקעי ישראל יש תמימות דעים כי יש להימנע ממאבק פיזי בשטח על פינוי החיידר.

עם זאת, ולמרות שכלל הגורמים המעורבים אישרו כי מתגבשת הסכמה לפינוי מרצון, גורם בהנהלת התלמוד תורה אומר ל'כיכר השבת': "נערכים כרגיל, הדפסנו מפות הגעה לציבור, יש מסמך מוכן ליום פקודה, הם לא מבינים מה מחכה להם. נרשמו כבר יותר מאלף מכל הארץ שמסכימים להגיע בזמן אמת ומוכנים גם להיכנס למעצר למען קיומו של התלמוד תורה דרכי שמואל.

ילדי החיידר לומדים בעיריית אלעד
ילדי החיידר לומדים בעיריית אלעד

"זה לא עניין נקודתי - מכל העולם מתקשרים לחזק אותנו ואנחנו ננצח ללא שום ספק כי נלך עד הסוף ללא שום פשרות גם במחיר של מעצרים, פרשים ובואש. זאת גזירה על החינוך כפי שהורה לנו ראש הישיבה זצ"ל נצא בכל הכוח, אם ינסו אותנו".

בתוך כך אתמול הגיעו ילדי התלמוד תורה ללשכת ראש העיר ישראל פרוש ושם קיימו את יום הלימודים כדי ליצור לחץ על ראש העיר לטפל בפרשה, שכאמור מגיעה ככל הנראה לסיומה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר