אחדות מוקדמת

ההסכם בין 'דגל' ו'אגודה': הרשימה, התפקידים והרוטציה

'אגודה' תשובץ בכל המקומית האי זוגיים, ו'דגל' תשובץ בכל המקומות הזוגיים, בבחירות הבאות, הפוך. איזה תפקידים תדרוש המפלגה, מי ייתן רוטציה ומי יבחר את התפקיד הבכיר. ההסכם המלא (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
החתימה על ההסכם (באדיבות המצלם)

רשימת 'יהדות התורה המאוחדת' הכוללת את סיעות 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה', חתמה היום (רביעי) על הסכם לריצה משותפת בבחירות הקרובות לכנסת ה-21.

נאומי הח"כים לאחר החתימה

מדובר במהלך היסטורי בין הסיעות, שלראשונה הצליחו להגיע להסכם ביניהם מבעוד מועד, מספר חודשים לפני המועד הרשמי להגשת הרשימות לכנסת, זאת בשל שיתוף הפעולה בין נציגי הסיעות, בהכוונת מועצות גדולי התורה.

עיקרי ההסכם בין הצדדים קובעים כי תוגש רשימה משותפת לכנסת ה-21 ולכנסת ה-22.

עוד נקבע כי אגודת ישראל תשובץ בכל המקומית האי זוגיים, ודגל התורה תשובץ בכל המקומות הזוגיים. בכנסת ה-22 הסדר יתהפך - דגל התורה תשובץ במקומות האי זוגיים, ואגודת ישראל במקומות הזוגיים.

בנוסף, באם תקבל המפלגה מספר מנדטים אי זוגי, חבר הכנסת האחרון ברשימת אגודת ישראל יתפטר כחלוף שנתיים לטובת נציג דגל התורה, נציג אגודה התחייב בבית דין לקיים את הרוטציה.

באשר לתפקידים: הסיעה תדרוש בהסכם הקואליציוני שני תפקידים בכירים - לליצמן את הבריאות וועדת הכספים לגפני. במידה והסיעה הולכת לאופוזיציה הרי שהתפקיד הבכיר הולך קודם לדגל התורה. "בכנסת זו זכות הבחירה הראשונה תפקיד הבכיר תהיה מסורה לאגודת ישראל", נכתב בהסכם.

מלבד זאת, המפלגה תדרוש עוד שני תפקידים בכירים לדגל התורה ולאגודת ישראל. בכנסת הקרובה ישמש נציג דגל התורה בתפקיד יו"ר הסיעה המשותפת, ובכנסת שאחריה - נציג אגודת ישראל.

כמו כן הסיעה תדרוש בהסכם הקואליציוני שיחוקק בהוראת קבע החוק הנורבגי שנחקק בכנסת הקודמת כהוראת שעה.

עוד נאמר בהסכם כי אם זכתה הרשימה במספר אי זוגי של מנדטים, כך של'אגודה' יהיה ח"כ אחד יותר, ו'דגל' קיבלה תפקיד שר או סגן שר, נציג אותה מפלגה (דגל. א"ר) התפטר מהכנסת לפי החוק הנורבגי, יתפטרו, בחלוף שנתיים מיום כינוס הכנס, מטעם המפלגה המשובצת במקומות האי זוגיים (אגודה. א"ר) שני נציגים - נציג אחד מהכנסת ונציג אחד בתור ברשימת המועמדים, כך שיחל לכהן בכנסת נציג נוסף מטעם המפלגה המשובצת במקומות הזוגיים.

ח"כ אורי מקלב אמר לאחר חתימת ההסכם: "התפקידים הם ההשלכות של ההליכה המשותפת, גם בתקופות הקשות לא דרדרנו את מערכת היחסים שלנו, אנחנו הצגנו אחדות ועכשיו על הציבור להראות את כוחו".

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן אמר: "יהדות התורה ניגשת לבחירות אלו באחדות מלאה ובכוחות משותפים. אנו עדים לצעד מבורך של קידוש השם גדול, להיות המפלגה הראשונה בישראל שמגיעה לסיכום מוקדם על סדר הרשימה ומתוך אחדות. אני בטוח שהמהלך יביא לתוספת כוח משמעותית בבחירות ולהצלחה גדולה בס"ד".

ח"כ יעקב אשר אמר כי "זהו הישג אדיר שכמעט שלושה חודשים לפני הבחירות, זהו יום דגל התורה ואגודת ישראל חותמים על ריצה משותפת באחדות בלי להתקוטט כמו בימים שהיו בעבר. זהו יום כיפור של כל הפרשנים שלא צפו את זה קורה".

ח"כ ישראל אייכלר אמר כי "היום הזה הוא סגירת מעגל. כאשר הוקמה דגל לפני שלושים שנה הייתה אווירה כביכול הליטאים והחסידים צריכים ללכת בנפרד. הרבי מבעלז הצטרף לרב שך זצ"ל כדי להראות שחייבים ללכת ביחד".

ח"כ משה גפני אמר כי "מדובר על תהליך היסטורי שלא היה כדוגמתו. אנחנו הסיעה הראשונה שסיימה את דיוניה הפנימיים ויוצאת בעז"ה לבחירות בהסכם שוויוני שעושה נחת רוח לגדולי התורה זצ"ל ולהבחל"ח לגדולי התורה שליט"א".

ההסכם המלא:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר