הסדר טיעון

5 שנים לעובד שפוטר וגנב יכולות סייבר

על פי הסדר הטיעון שהוצג היום בבית המשפט המחוזי בתל אביב, יחיאל איסקוב בן ה-38 ירצה 5 שנות מאסר בפועל וקנס של 100 אלף ש"ח על גניבת יכולות הסייבר של NSO (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

עונשו של העובד שגנב מידע מחברת הסייבר NSO יעמוד על פי הסדר הטיעון על חמש שנות מאסר בפועל וקנס של 100 אלף ש"ח, כך הוצג היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

כזכור, העובד יחיאל איסקוב הואשם שגנב מהחברה את התוכנה שלה וניסה למכור אותה לגורם זר ברשת. למכירה הייתה גם זווית ביטחונית שכן חברת NSO עוסקת במתן פתרונות טכנולוגיים בתחום תקיפת הסייבר, והיא משווקת את מוצריה לגורמי ביטחון בישראל ובעולם. אם התוכנה הייתה מגיעה לידי ידיים עוינות הן היו יכולות לעשות בה שימוש לרעה שיפגע בביטחון המדינה.

לפני כחצי שנה הוגש כנגד איסקוב כתב אישום על ניסיון לפגיעה ברכוש באופן שהיה בו כדי לפגוע בביטחון המדינה, גניבה בידי עובד, ביצוע פעולת שיווק ביטחוני ללא רישיון ושיבוש או הפרעה לחומר מחשב. את המעשים, נטען, ביצע העובד משום שעמד בפני פיטורים וכנקמה בחברה.

לאחרונה הגיעו הצדדים - הפרקליטות וסניגוריו של איסקוב, עורכי הדין אבי חימי ואביגדור פלדמן - להסדר טיעון בפרשה. איסקוב הורשע בגניבה ממעביד לצד עבירות נוספות, אבל האישום הביטחוני הוסר. הצדדים, שהציגו הבוקר את ההסדר בפני השופט צבי גורפינקל, ביקשו מהשופט לגזור עליו חמש שנות מאסר בפועל וקנס של 100 אלף ש"ח שישולם בעשרה תשלומים שווים ובמידה ולא ישולם ירצה איסקוב שנת מאסר נוספת.

לפי האישום המקורי, הנאשם עבד בחברה כתוכניתן בכיר ובמסגרת תפקידו קיבל גישה לשרתי המחשב של החברה, לכלים שפיתחה ואוחסנו בשרתים, ולקוד המקור של המוצרים. ב-24 באפריל בשנה שעברה זומן איסקוב לשימוע לפני פיטורים. על פי כתב האישום, בתום השיחה עם המנהל שלו, "חיבר הנאשם התקן אחסון נייד לשרתי החברה והוריד לרשותו את התוכנות, המוצרים והמידע, לרבות קוד המקור של התוכנות, תוך שהוא מתגבר על מערכות ההגנה במחשבי החברה. שוויים של מוצרי החברה שגנב הנאשם נאמד במאות מיליוני דולרים".

עם תחילת עבודתו, הובהר לנאשם כי אסור לו להוציא ממקום העבודה את המידע השייך לחברה, להעבירו לאחר או לחברו להתקני אחסון חיצוניים של מחשבי החברה. במחשבי החברה הותקנה תוכנת אבטחה שמונעת חיבור התקני אחסון חיצוניים אך הוא שיבש את פעילותה כדי שיוכל לחבר אליה את הכונן הקשיח החיצוני שלו..

הנאשם אסף, את יכולות הסייבר שנטל מהחברה והחזיק בהן כדי לסחור בהן והחזיק בדירה שבה התגורר בנתניה את הכונן החיצוני שאליו העתיק את יכולות הסייבר. לאחר מכן הוא חיפש באינטרנט דרך לסחור בהן הוא הגיע אל ה"דארק נט" (הרשת האפלה) כדי שלא יאותר ושלח הודעת דואר אלקטרוני לחברה העוסקת בתחום זה והציע למכירה את יכולות הסייבר של NSO תמורת 50 מיליון דולר במטבעות ווירטואליות.

אלא שלרוע מזלו, נציג החברה שעמו שוחח איסקוב ושקיבל את הדואר האלקטרוני ששלח, פנה למנהל חברת NSO ודיווח לו על הפנייה. המשטרה עורבה ולאחר שלושה ימים נעצר איסקוב והואשם בגניבה ובפגיעה בביטחון המדינה, האשמה שכאמור בוטלה במסגרת הסדר הטיעון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר