הפרשה המשפטית

הנשיאה חיות והשרה שקד: השופטים מונו בהליך מקצועי

בצל חשיפת חלק מפרטי הפרשה שמסעירה את עולם המשפט בישראל, נשיאת העליון אסתר חיות ושרת המשפטים איילת שקד, הוציאו הודעה משותפת בה הביעו תקווה להגיע לחקר האמת (בארץ)

חיות ושקד (צילום: Meir Vaknin/FLASH90)

בצל חשיפת חלק מפרטי הפרשה שמסעירה את עולם המשפט בישראל, שעניינה עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי שופטים, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ושרת המשפטים איילת שקד, הוציאו הודעה משותפת בה הן מתייחסות לחשדות החמורים.

"בימים האחרונים נפוצה חרושת שמועות בנוגע לפרשה הנחקרת ביחידת להב 433 והנוגעת למינוי שופטים", כותבות חיות ושקד, "היום הותרו לפרסום פרטים הנוגעים לחקירה והובהר כי מדובר בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי של שופטת שלום אחת לפני מספר שנים ולניסיון להביא למינוי שופט שלום לבית המשפט המחוזי שלא קודם".

"בעקבות פרסום זה ראינו לנכון לציין כי אנו סמוכות ובטוחות כי מערכת אכיפת החוק תמצה את חקירת הפרשה ותגיע לחקר האמת", כותבות הנשיאה והשרה, "עוד ראינו לציין כי במהלך תקופת כהונתה של שרת המשפטים, חברת הכנסת איילת שקד, כיושבת ראש הוועדה לבחירת שופטים, מינתה הוועדה 334 שופטים ורשמים בכירים בהליך מיון ובחירה קפדני ומקצועי. לצד השרה מכהנים בוועדה שני חברי כנסת, שר האוצר, שלושה שופטים של בית המשפט העליון ובהם נשיאת בית המשפט העליון וכן שני נציגים של לשכת עורכי הדין".

"ברשות השופטת בישראל מכהנים שופטות, שופטים, רשמות ורשמים בכירים העושים את מלאכתם נאמנה, ביושר ובמסירות", הן כותבות ומביעות תקווה כי "החקירה תושלם בהקדם על מנת לשמור על מעמדה של הרשות השופטת ועל אמון הציבור בה".

מוקדם יותר היום הותר לפרסום חלק מפרטי התיק, לפיהם, ביחידת להב 433 מתנהלת חקירה בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי שופטים. מדובר בחשד לביצוע עבירות בקשר למינוי של שופטת שלום אחת לפני מספר שנים ובקשר לנסיון להביא למינוי של שופט שלום למחוזי - שלא קודם.

על רקע החשדות, עורך דין נעצר הבוקר ושופטת שלום ועורכת דין זומנו והגיעו לחקירה. כמו כן, בלשים פשטו על משרדי לשכת עורכי הדין כחלק מהחקירה. הערכות הן כי כל חברי הוועדה לבחירת שופטים, בהם השרה שקד, נשיאת העליון חיות והשר כחלון יזומנו למתן עדות בפרשה.

בנוסף, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פסל את עצמו מעיסוק בפרשה בשל היכרותו עם החשוד המרכזי, כך שמי שמנהל את התיק הוא פרקליט המדינה שי ניצן שאישר את המעצרים והחקירות.

בתוך כך, יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נוה, צפוי לצאת לנבצרות ומי שימלא את מקומו יהיה עו"ד אורי קינן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר