מרגי: “גוש יביא 15 מנדטים? בלוף” • סודרי: לא טוב לשס רשימה מאוחדת

ח"כ יעקב מנרגי יוצא נגד יוזמת הריצה המשותפת עם יהדות התורה: יש לנו זהות ספרדית סקטוריאלית והיא עלולה ללכת לאיבוד" • איציק סודרי: ההצעה שאריה דרעי יעמוד בראש הרשימה לא תעבוד, בגלל ההתנשאות והפטרונות של החסידים והליטאים
אריה ריבקינד
י' שבט התשע"ט / 16.01.2019 12:20

יוזמת האחדות של המפלגות החרדיות: ח”כ יעקב מרגי, אחד הח”כים הוותיקים בש”ס, יוצא בגלוי נגד המהלך, המקודם בשבועות האחרונים בידי גורמים שונים.

בשיחה עם ‘ישראל היום’, אמר מרגי כי הוא מתנגד נחרצות למהלך של איחוד.

“כולם מפנטזים על גוש חזק שיביא 15 מנדטים, אבל זה בלוף”, אמר מרגי. “ברגע שהחסידים, הליטאים והספרדים ביחד – המצביעים לא יבואו לקלפיות. חלק גדול מהמוטיבציה הוא גם קנאת סופרים”.

מרגי הוסיף: “צריך להביא בחשבון שאם יהיה איחוד כזה, הרבה מצביעים יצביעו לנתניהו. הוא הרי יתחיל מערכה על המלחמה נגדו ויקרא לכולם להציל אותו, והרבה קולות מסורתיים, אפילו חרדים, ייענו לקריאה. לא סתם מפלגות אחרות שמחות לשמוע על המהלך הזה. הם רואים בזה הזדמנות לקחת לנו קולות. יש לנו זהות ספרדית סקטוריאלית והיא עלולה ללכת לאיבוד”.

לדבריו, “אצלנו לא באמת מדברים על זה. נכון שאף אחד לא רוצה לצאת בפומבי נגד מסר יפה של אחדות, אבל ההערכה שלי שגם היו”ר (-דרעי) לא רוצה בזה. ‘ישחקו הנערים לפנינו’. יש נערים שמתעסקים בזה ומדברים על זה, חלק מטעם וחלק לא מטעם. זה קצת מאבד שליטה”.

גם איציק סודרי, דובר ש”ס לשעבר, אמר בראיון לאראל סג”ל ב-103fm: “להערכתי לא יהיה איחוד. ש”ס תרוץ בנפרד כי יש לה את הצרכים של הציבור שלה ולא טוב שהיא תרוץ לרשימה מאוחדת.

“עד לפני כמה שבועות די התמוגגתי מהרעיון של אחדות, זה היה נשמע נחמד ויפה. אך במהלך השבועיים האחרונים אני שומע את ההתבטאויות נגד ש”ס וזה הוריד לי את כל החשק וחשף את מניעים הנסתרים לקחת את המפלגה הזאת דור אחורה. לא תודה. לש”ס יש מפלגה משלה והיא לא תזדקק לפטרונות”.

בתוך כך,  היום צפוי להיחתם הסכם בין אגודת ישראל ודגל התורה, על ריצה משותפת. לפי ההסכם, בניגוד לעבר, החלוקה בין הצדדים תהיה 50-50.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות