שתף קטע נבחר

מפסיקים לחשוש: "הישראלים חזרו לקנות נקניקיות"

זוגלובק מרחיבה את סדרת נקניקי ונקניקיות הפרימיום שלה והבעלים אלי זוגלובק מכריז: "עלינו ב-15% במכירות הנקניקיות ב-2018". ביחיעם מסכימים שהציבור חזר לצרוך נקניקיות ומוסיפים: "יש עלייה בביקוש לנקניקיות גם בבריכות ואיצטדיונים". שוק הבשר המעובד עוד לא חזר לנתוני 2015, אבל מציג התאוששות ועלייה במכירות

הצרכנים הישראלים הפסיקו לחשוש מנקניקיות ונקניקים: הציבור הישראלי חוזר לצרוך בשר מעובד ב-2018, כך עולה מנתוני חברת סטורנקסט שמחוברת לקופות של 80% מסניפי הסופרמרקטים והמינימרקטים בישראל. השוק אמנם לא התאושש לגמרי ממשבר סוף 2015, אז ארגון הבריאות העולמי הכריז שבשר מעובד מסרטן כמו סיגריות, אך יש עלייה של 4.7% במכירות הנקניקיות, הנקניקים, פסטרמות, וכן במכירות נקניקיות, המבורגרים וקבבים קפואים, לעומת 2017.

 

כחלון ל-ynet: "נבלום את העלייה הדרמטית במחירי החשמל" 

מנכ"ל משרד האוצר: "גם באסם ראו את המחאה"

הצרכנים בישראל הגדילו את ההוצאה על מזון ומשקאות ב-1.44 מיליארד שקל ב-2018

 

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

אחרי הצהרת ארגון הבריאות העולמי, באוקטובר 2015, צריכת בשר מעובד בישראל צנחה בעד 22% בקטגוריות מסוימות ו-16% בכלל הקטגוריות. כעת הפער בין מכירות 2015 למכירות 2018 הצטמצם ל-8.5% בלבד ובזוגלובק טוענים שבעוד שהשוק עדיין מתאושש, החברה כבר חזרה למצבה לפני המשבר שגרמה הצהרת הארגון.

 

"יש לנו עלייה של 15% במכירות בנקניקיות ב-2018", אמר אלי זוגלובק לממון. "הסיבה לכך היא השקה של מותג נקניקיות הפרימיום שלנו ריינהולד, אבל יש גם עלייה בצריכה של הנקניקיות הרגילות, שכולם צורכים".

 

האם הצלחתם לחזור לנתוני 2015, לפני המשבר בשוק?

"מהנתונים שלנו, המכירות שלנו ב-2018 עברו ב-1.5% את מכירות 2015. במעדנייה יש ירידה של 0.2% לעומת 2015. בנקניקים ארוזים אנחנו עדיין במינוס 1.5% לעומת 2015, בנקניק שלם אנחנו בעלייה של 12% ובנקניקיות -המכר שלנו בעלייה של 10% לעומת 2015. זה לא בהכרח משתקף מנתוני סטורנקסט כי אצלנו 38% מהמכירות הן במגזר הערבי והחרדי".  

 

גם במסעדות ובאתרי בילוי צורכים יותר נקניקיות

זוגלובק היא השחקן המוביל בשוק הנקניקיות למרות שאיבדה בשנים האחרונות נתח שוק. מבדיקת ynet את כלל השחקנים בשוק, עולה כי סך הכל כל קטגוריית הנקניק, נקניקיות ובשרים מעושנים, ללא מוצרים קפואים, הגיעה ב-2015 ל- 946 מיליון שקל. ב-2016 היתה צניחה דרמטית של 16% והשוק כולו ירד ל-793 מיליון שקל. ב-2017 השוק התאושש ל-826 מיליון שקל וב-2018 צמח ל-865 מיליון שקל. כלומר, יש עדיין פער של כ-81 מיליון שקל במכירות 2018 אל מול 2015.

 

מה קורה בנקניקיות? מהבדיקה עולה שב-2015 קטגוריית הנקניקיות עמדה על 167 מיליון שקל. ב-2016 היתה צניחה ל-137 מיליון שקל וסטגנציה ב-2017. ירידה של 18% במכר. בין 2017 ל-2018 רואים גידול של מעל 8% כלומר, קטגוריית הנקניקיות גדלה יותר מכלל השוק.

 

סמנכ"ל השיווק מעדני יחיעם תמיר דגן, אמר לממון שיש גם עלייה בביקוש לנקניקיות בקרב צרכנים גם מחוץ לרשתות השיווק: "אנחנו רואים גידול בביקושים לנקניקיות בשוק המוסדי: באצטדיונים, באירועים, במסעדות, קייטרינג בריכות שחייה". גם יחיעם לא הזניחו השנה את הנקניקיות והחלו לשווק לאחרונה נקניקיות ללא חומרים משמרים.

 

גם מוצרי בשר קפוא בעלייה, וגם: זוגלובק מבטלת את שניצל התירס הטבעוני

אלי זוגלובק חושב ש"הסיבה לעלייה במכירות היא טרנד של אכילת בשר ובקר ומעשנות. אנחנו מנסים להצטרף לטרנד הזה. כשהשקנו את מותג הפרימיום שלנו, הוא כלל שני מוצרי נקניקיות וקבנוס דק. זו היתה יריית פתיחה לראות אם זוגלובק יכול לשחק בעולמות הפרימיום, כי זוגלובק נתפס כמוצר יותר מתועש, מותג של נקניקיות וילדים", הוא טוען.

 

בזוגלובק החליטו להוסיף כעת מוצרים לקטגוריית הפרימיום – בין היתר מוצרי מעדנייה יקרים כמו בריסקט ברביקיו, פוינט בתיבול אסייתי, קונפי אווז והודו ובריסקט מעושן וכן נקניקייה ספרדית מעוף ובקר ונקניקיית רועים מתובלת באוזו, גם היא מעוף ובקר. המוצרים הקיימים בסדרה היוקרתית, עולים לצרכן פי 2 או 2.5 ממוצרי נקניקיות "רגילים" של החברה.

 

העלייה במכירות זה בזכות המעבר לפרימיום, הצרכנים משלמים יותר?

"המחירים לא עלו והפרימיום באמת יקר יותר לק"ג, אבל הצמיחה היא גם בנקניקיות הפשוטות".

 

יש עלייה במכירות גם במוצרי בשר קפואים?

"כן, זה תחום שנמצא בעלייה רצינית".

 

למרות הצהרת הארגון העולמי ולמרות שהישראלים צורכים הרבה יותר בשר טרי?

"כן. קיבלנו ציוד חדש שאנחנו בדיוק עכשיו מתקינים ליום העצמאות נצא עם סדרת מוצרי המבורגרים וקבבים קפואים חדשים. כל צריכת הבשר עלתה".

 

מצד אחד, יש עלייה בצריכת בשר, מצד שני יש יותר ויותר טבעונים.

"אנחנו משקיעים גם בקהל הזה. השקנו במרס סדרה מאוד מוצלחת של 5 מוצרים לטבעונים, שכן לצמחונים יש לנו עשרות מוצרים. הסדרה הטבעונית מכרה בערך 5 מיליון שקל ב-2018 ואלה לא מכירות של שנה מלאה. ב-2019 נוסיף המבורגרים טבעוניים - אחד מירקות ואחד מקטניות, לסדרה, ונבטל את שניצל התירס הטבעוני שמצאנו שהוא לא פופולרי. במוצרים הצמחוניים שניצל תירס הוא המנוע, אצל הטבעונים לא".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים