שתף קטע נבחר

לראשונה מאז 2004: מכבי ת"א ניצחה את צסק"א במוסקבה

צסק"א אכלה אותה: הקבוצה של יאניס ספרופולוס הביסה את הרוסים עם 76:93 מדהים, עלתה למאזן 11:7 וחזרה לתמונת העלייה לפלייאוף במפתיע, בזכות אחוזים חלומיים ל-2 נקודות (74.5). שיא קריירה ליובל זוסמן ביורוליג (15 נקודות), משחק נפלא גם לאלכס טיוס (12 נקודות ו-4 חסימות). בחמישי: ברצלונה מגיעה להיכל

 

דיאנדרה קיין (צילום: EPA)
דיאנדרה קיין בדרך לסל. סנסציה במוסקבה(צילום: EPA)

ג'וני אובראיינט (צילום: EPA)
ג'וני אובראיינט. לא קלע שלשה, אבל נתן משחק מצוין(צילום: EPA)

דיאנדרה קיין (צילום: EPA)
קיין מרחף(צילום: EPA)

 

זה הניצחון שמכבי תל אביב והאוהדים שלה חיכו לו כמה שנים טובות - ואיזה ניצחון ענק זה היה. הקבוצה של יאניס ספרופולוס עשתה הערב (שישי) את מה שמעטים מאוד חשבו שהיא מסוגלת לעשות, והדהימה את צסק"א ברוסיה עם 76:93 מופלא, סנסציוני, אחד הגדולים בהיסטוריה שלה, שאולי אולי מחזיר אותה לחיים במאבק על השמינייה הראשונה ביורוליג ומעלה אותה למאזן 11:7. דווקא בעיצומה של עונה קשה מאוד נוספת, היא הצליחה לספק ערב שנכנס לפנתיאון של המועדון. 

 

לטבלת היורוליג

כרוניקה של תבוסה: הביקורים הקודמים של מכבי תל אביב במוסקבה  

מספרי הערב המדהים של מכבי תל אביב  

ספרופולוס: "מקדיש את הניצחון לבעלים ולאוהדים"

 

מדובר בניצחון הראשון של הצהובים במוסקבה מאז 2004 אחרי שרשרת של תבוסות, והוא קוטע לצסק"א רצף של 18 ניצחונות בית במפעל. מדובר, אגב, גם בהפסד הכי גדול של צסק"א ביורוליג מאז אוקטובר 2013, ובהפסד הבית הכי גדול מאז נובמבר 2012.

 

יובל זוסמן ואלכס טיוס מול וויל קלייבורן (צילום: EPA)
יובל זוסמן ואלכס טיוס מול וויל קלייבורן. ערב ענק של שני הישראלים(צילום: EPA)

 

דה קולו מול טיוס ו-ווילבקין (צילום: EPA)
דה קולו מול טיוס ו-ווילבקין. משחק נפלא של מכבי תל אביב(צילום: EPA)

ג'ון דיברתולומאו מול סרחיו רודריגס (צילום: EPA)
ג'ון דיברתולומאו מול סרחיו רודריגס(צילום: EPA)

 

 

הגיבור הגדול היה ללא ספק יובל זוסמן, שקיבל מספרופולוס 27 דקות והחזיר לו בהצגה מחשמלת. זוסמן קלע שיא קריירה של 15 נקודות ב-100 אחוז מהשדה, לקח 6 ריבאונדים, חטף שני כדורים והראה שמדובר לא רק בשחקן העתיד של הכדורסל הישראלי - אלא גם בשחקן ההווה. הוא גם נבחר ל-MVP של המשחק, בצדק רב.

 

על השורה התחתונה המשוגעת של הערב הזה מבחינת מכבי תל אביב חתומים עוד כמה גיבורים. ג'וני אובראיינט (14 נקודות, 6 מ-10 ל-2, 0 מ-5 ל-3) הוא אחד מהם, וגם אלכס טיוס. המתאזרח סיפק מופע חסימות עם 4 כאלה, ועלה למקום הרביעי בטבלת החוסמים של היורוליג בכל הזמנים. היו לו גם 12 נקודות ו-6 ריבאונדים. דיאנדרה קיין הוסיף 10, סקוטי ווילבקין ואנג'לו קלויארו 9 כל אחד. ג'ון דיברתולומאו קיבל 17 דקות בהן תרם 8 משלו, כולן ברבע הרביעי המצוין אותו מכבי ניצחה 14:29. טאריק בלאק הוסיף 4 וג'ייק כהן וקנדריק ריי 2 כל אחד. ננדו דה קולו ו-וויל קלייבורן קלעו 16 כל אחד עבור המפסידה, שירדה למאזן 5:13. אותלו האנטר הוסיף 12, ניקיטה קורבנוב ודניאל האקט 8 כל אחד, קורי היגינס 6, אלק פיטרס 3, אנדריי וורונצביץ' 3 וקייל היינס וסרחיו רודריגס 2 כל אחד.


יובל זוסמן ואלכס טיוס מול דניאל האקט (צילום: EPA)
זוסמן וטיוס מנסים לעצור את האקט(צילום: EPA)

 

אחד הסיפורים המשמעותיים של המשחק היה הפער העצום בין האחוזים של מכבי תל אביב ל-2 (74.5!) מול האחוזים ל-3 (19 - 4 מ-21 מחוץ לקשת). מכבי תל אביב לא פגעה הערב מבחוץ, אבל ידעה לחפות על זה לא רק עם האחוזים ל-2, אלא גם עם הרבה אופי ואמונה שצסק"א תאכל אותה הפעם. זה גם מה שקרה. אותה קבוצה חבולה שהודחה ברבע גמר גביע המדינה על ידי מכבי ראשון לציון ונראתה אבודה בכמה ערבים, הוכיחה הערב שיש לה עוד כמה קלפים בשרוול, ושאפשר לשלוף אותם גם באחד ממשחקי החוץ הכי קשים שיש ליורוליג להציע - ומי בכלל זוכר שהרוסים פתחו עם 4:16?

 

אבל כמובן שמכבי לא יכולה להרשות לעצמה לחגוג, כי היא עדיין צריכה לצאת מהבור שחפרה לעצמה. המאזן שלה שם אותה בעמדה שמאפשרת לה לחלום על קאמבק עדיין, ובשבוע הבא יצפה לה מבחן גדול: משחק בית מול ברצלונה החזקה. אם מכבי תל אביב רוצה להמשיך לפנטז, היא צריכה להראות שהערב העצום במוסקבה לא היה הבלחה.

 

 

מהלך המשחק

צסק"א פתחה בסערה, מכבי תל אביב לא הופיעה לדקות הראשונות. התוצאה: 4:16 לרוסים אחרי פחות מחמש דקות, באדיבות ננדו דה קולו ודניאל האקט. ספרופולוס לקח פסק זמן והתגובה של הצהובים הייתה טובה ומהירה, עם ריצת 0:9 שהקטינה את ההפרש ל-3 - 16:13. יובל זוסמן קבע 19:18 עם סל ועבירה, ואסיסט של מייקל רול לדאנק של טאריק בלאק שמר את מכבי קרובה בסוף הרבע הראשון - 24:22. 

 

מייקל רול העלה את מכבי ל-24:26 בפתיחת הרבע המצוין שלה. שלשה של קיין קבעה 31:34, ושתיים רצופות של זוסמן הנפלא, בתוספת שתי נקודות של אלכס טיוס, הגדילו את היתרון ל-36:42. טיוס נשאר מושלם מהשדה והקפיץ את האורחים ל-39:46 מפתיע, פחות משתי דקות לסיום המחצית. אחרי 20 דקות: 41:46 למכבי.

 

ג'וני אובראיינט (צילום: EPA)
ג'וני אובראיינט מול ג'ואל בולומבוי. איזה ערב(צילום: EPA)

 

מכבי שמרה על ההובלה שלה גם ברבע השלישי. צסק"א אמנם כבר השוותה את התוצאה ל-48:48 אחרי סל של אותלו האנטר, אבל סקוטי ווילבקין, עם הנקודות הראשונות שלו הערב, החזיר את היתרון לצד הצהוב. אלכס טיוס חסם שלוש פעמים תוך פחות משתי דקות, וארבע נקודות רצופות של אובראיינט הגדילו את ההפרש לשש (48:54). ג'ייק כהן עלה על הלוח וקלע את הסל האחרון של מכבי ברבע הזה - שנגמר ב-62:64 לזכותה.

 

שלושת הרבעים הראשונים היו רק הפרומו לקראת הרבע האחרון המדהים של מכבי: שלשה של דיברתולומאו העלה את האלופה ל-64:74, ומכאן היא לא הסתכלה לאחור. רול, ווילבקין וטיוס עזרו ללחוץ על הדוושה, היתרון צמח ל-74:88, ובסיום - 76:93 סנסציוני למכבי תל אביב על צסק"א במוסקבה!


פורסם לראשונה 11/01/2019 18:52

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר שגיא
יובל זוסמן
צילום: יאיר שגיא
מומלצים