הצתה בכנסיית הלחם והדגים, ארכיון (צילום: כבאות והצלה צפון, חדשות)
הצתה בכנסיית הלחם והדגים, ארכיון | צילום: כבאות והצלה צפון, חדשות

רוב מפשעי השנאה נגד מבני דת לא מגיעים לפענוח: הערב (חמישי) פורסמו במהדורה המרכזית נתונים על המאבק בפשעי שנאה נגד מבני דת נוצריים ומוסלמיים בישראל. לפי הנתונים של המשרד לביטחון הפנים, מתוך 50 אירועים של חילול או הצתת בתי תפילה כגון מסגדים, כנסיות ומנזרים בעשור האחרון - רק בשני מקרים הוגשו כתבי אישום.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות

לפי הנתונים, שפורסמו בתשובה של השר ארדן לשאילתא של ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) וארגון "תג מאיר",  רק ב-17 תיקים נמצאו חשודים ובוצעו מעצרים. מלבד שני כתב האישום, שני תיקים נוספים ממתינים להחלטת הפרקליטות ושניים נוספים עדיין נמצאים בחקירה.

מדובר ב-50 אירועים בעשור - כחמישה אירועים בשנה. הפשעים שנחקרים הם עבירות רכוש, בעיקר כתובות גרפיטי ומספר הצתות, ללא נפגעי גוף ונפש. במקרים הבודדים שבהם נגרמו פגיעות, שב"כ התאמץ הרבה יותר.

מתג מאיר נמסר: "הטיפול המשטרתי בהצתות והחילולים הסדרתיים הינו רשלני, מאכזב, מקומם, לא מקצועי ובעיקר עלול לגרום לכך שהמציתים שגילו שלא קורה כלום - יחזרו להצית ולהבעיר את האזור כולו. פגיעה מכוונת בבית תפילה ממניע גזעני מהווה פשע שנאה חמור ביותר, בעל השלכות קשות ואף נפיצות.  מדובר בפשע שנאה אשר נועד לבזות את אמונתם של חברי קבוצה דתית מסוימת ולהטיל בהם פחד. לכן, נדרשת בפשעים מסוג זב רגישות מוגברת מצד הגורמים הרלוונטיים אשר אמונים על שמירת החוק ואכיפתו".

ינהל את המו"מ. שמולי (צילום: פלאש 90, חדשות)
ח"כ שמולי | צילום: פלאש 90, חדשות

ח"כ שמולי טען: "האירועים האלה חמורים מאוד, זה טרור לכל דבר ועניין וצריך לטפל בו ביד קשה. לאירועים האלה יש פוטנציאל נפץ גדול מאוד להבעיר תבערה גדולה והם גם פוגעים ומכרסמים בערכי הליבה שלנו כחברה ונדרשת פה אכיפה קשה ואגרסיבית יותר, שתבוא ידי ביטוי גם במאמצים ובתקציבים במישור המודיעיני והתקציבי". שמולי הוסיף: "נדרשת גם אמירה של הממשלה. השתיקה המבישה לנוכח האירועים הפוגעניים האלה מעבירה מסר לא נכון של הכלה של הטרוריסטים והפוגעים במקום גיבוי לכוחות הביטחון שמנסים לסכל את האירועים האלה ובסופו של דבר חייבים להתייחס פה בצורה קשה ואגרסיבית יותר בכל המישורים כדי לעצור את התופעה הזו".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו