למרות שאין מספיק מחקרים בתחום והנושא עדיין נמצא יחסית בחיתוליו, מיום ליום מתגלה כי ידידו הטוב של האדם איננו רק חברותי אלא גם בעל סגולות רפואיות מדהימות. איתן רייסמן בן ה-7 הוא ילד שנמצא על הרצף האוטיסטי ובקרוב הוא יקבל את רובי - כלבת שירות שתסייע לו להשתלב בחברה למרות הקשיים.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות  

אתמול במהדורה שודרה הכתבה של חיים ריבלין על אווה - כלבת שירות מסוג לברדור, שמסייעת לצוריאל פרידמן להתמודד עם תופעת הפוסט טראומה שממנה הוא סובל עקב שירותו הצבאי. כמה פעמים לאורך הריאיון אווה זינקה לעברו כאילו מלקקת את פצעי נפשו, וצוריאל סיפר כי בעוד שהוא נאלץ לקחת כ-15 כדורים כל יום על מנת להתמודד עם התופעה הנפשית, "אווה היא התרופה הכי טבעית והכי אמיתית שיש".

בדומה לצוריאל, איתן בן ה-7 עומד לקבל לביתו בקרוב את רובי - כלבת השירות שתסייע לו עם האתגרים שעמם הוא נאלץ להתמודד ביומיום. צביקה ואולגה, הוריו של איתן, סיפרו כיצד נחשפו לרעיון המבורך ואיך התקבלה אצלם ההחלטה להביא לבנם חבר פרוותי עם כוח רפואי.

"אנחנו הורים מאוד פעילים שמנסים להפוך כל אבן בשביל לעזור לאיתן", סיפר צביקה. "במהלך השיטוטים שלנו, מצאנו הרצאה שהעלתה את הרעיון החדשני הזה - כלב שירות לילדים עם אוטיזם - והחלטנו לקפוץ על העניין. באחת ההרצאות פגשנו אבא לילד שיש לו כלב מסוג כזה, הוא אמנם חי בשוויץ, אבל התרשמנו שיש דברים שהכלב יכול לעזור - ולתקשר עם הילד".

"אם איתן מאבד ריכוז למשל - הכלב יכול לקפוץ עליו וללקק אותו, בכך הוא יכול להעיר את תשומת לבו", סיפר צביקה והוסיף כי לכלבים השירותיים יש יכולת לעזור לילדים בעלי יכולת ורבלית נמוכה, כאשר הסיוע צריך לשים יותר דגש על התקשורת הלא מילולית - על ההבנה ועל האינטראקציה הרגשית.

"אנחנו חשבנו לתת לאיתן איזשהו חופש - שהכלב יוכל לעזור לו בחציית הכבישים לדוגמה, או לסייע בוויסות החושים", טען צביקה. "עם הכובד של המשקל שלו, הכלב יכול לשבת על הרגליים או על הגוף של איתן ולסייע לו עם ויסות החושים".

על מנת לקבל כלב שירותי צביקה ואולגה סיפרו כי יש לפעול מול "המרכז להכשרות כלבי שירות" שאחראים על התהליך. זה תהליך מעט ארוך לטענתם, שכולל תיאום ציפיות ואבחון של הנקודות שבהן הכלב יכול לסייע לילד שנמצא על הרצף האוטיסטי.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו