שתף קטע נבחר

אותו סיכוי קטן, אותו כדורסל משמים / מליניאק

הפסד בית לבודוצ'נוסט היה מוריד את המסך על עונת היורוליג של מכבי ת"א, אבל גם אחרי הניצחון לצהובים אין יותר מדי סיבות לאופטימיות. כמו נוריס קול, גם סקוטי ווילבקין נפגע מכך שאין לידו רכז. לקבוצה של יאניס ספרופולוס חסר מנהיג, ועד שג'רמי פארגו יחזור ההגנה תהיה חייבת להשתפר

עם הפסד בית לבודוצ'נוסט אפשר היה לסגור אתמול בלילה (רביעי) את העונה האירופית של מכבי תל אביב. הבעיה היא שגם אחרי הניצחון על בודוצ'נוסט נשאר בערך אותו סיכוי קטן, ואותו כדורסל משמים. חסרונו של בעל בית במגרש בולט מאוד, וזה בא לביטוי ברוב המהלכים שבנויים על מבצעים אישיים. כשסקוטי ווילבקין משיג את רוב הנקודות, זה סימן לבלגן. כשמייקל רול וטריק בלאק קולעים, זה סימן להתקפה מסודרת.

 

 

בכדורסל המודרני צריך לשלב בין משחק מעבר להתקפות מסודרות, ולמכבי אין כרגע התקפת מעבר, בעיקר כי אין לה מוביל כדור. ברבע הראשון כל שחקן לקח כדור והלך עם ראש בקיר. אין פלא שעשר הדקות הראשונות הסתכמו ב-12 נקודות, ושני אסיסטים בלבד. אלה מספרים שמתאימים לקבוצה בהכנה לעונה, וכנראה שההבנה שסוג כזה של כדורסל יגמור למכבי תל אביב את עונת היורוליג כבר בתחילת ינואר, גרם לווילבקין ולדיאנדרה קיין לשתף את יתר השחקנים.

 

בודוצ'נוסט היא אחת משתי הקבוצות שממוקמות מתחת למכבי תל אביב, ואחרי שצירפה שלושה שחקנים והחליפה מאמן היא במגמת שיפור. עדיין מאפיין אותה כדורסל איטי ומסורבל שהספיק לה בשביל להוביל שלושה וחצי רבעים, אבל לא יביא אותה לשום מקום.

 

ההשתתפות של המונטנגרים ביורוליג גם בעונה הבאה לא תלויה בתוצאת המשחק אתמול וגם לא בתוצאות המשחקים הבאים, אלא באליפות הליגה האדריאטית. להבדיל מהליגה הישראלית שהאלופה שלה מודרת מהיורוליג, אלופת האדריאטית מקבלת כרטיס השתתפות אוטומטי.

 

תענוג לראות את ההתקדמות של גוגה ביטאדזה, נער גיאורגי בן 19, 2.12 מטר, שהולך להיות אחד הסנטרים הטובים באירופה, רק שהוא לא ישחק באירופה. אם לדני אבדיה מנבאים בחירה בסיבוב הראשון בדרפט 2020, ביטאדזה ייבחר בעשירייה הראשונה ב-2019.

 

קיין וקול (צילום: ראובן שוורץ)
קול עם קיין. כשהאקס נעצר, בודוצ'נוסט נתקעה (צילום: ראובן שוורץ)

 

נוריס קול, סופר אתלט, בנוי פיזית לשחק כגארד ב-NBA. המוטיבציה שלו להוכיח לניקולה וויצ'יץ' ולבעלי מכבי שהם טעו כשוויתרו עליו מובנת. יש לו יכולת אישית גבוהה והוא יותר טוב מכל שחקני הקו האחורי של מכבי תל אביב, אבל מכבי לא צריכה שחקן בתפקיד שלו.

 

לבודוצ'נוסט, כמו למכבי, חסר שחקן בעמדה מספר 1. הנפגעים הם השחקנים בעמדה 2 - נוריס קול וסקוטי ווילבקין, שמוסטים לעמדה 1 כדי להוביל את הכדור. קול קלע את כל עשר הנקודות הראשונות של האורחים, אבל כשדיאנדרה קיין עם קצת עזרה מהחברים עצר אותו ברבע הרביעי, בודוצ'נוסט נתקעה לגמרי.

 

אוהדי מכבי רוצים לראות שחקנים ישראלים במגרש, זה בלט כשיובל זוסמן הוחלף וההיכל הגיב בשריקות מחאה. אם רוצים לראות ישראלים משחקים, למה התנפלו כמה אוהדים על יו"ר מינהלת הליגה שמואל פרנקל? מעניין אם הטריגר למתקפה היה הדברים שאמר ניקולה וויצ'יץ' שלשום, בהם ייחס את כל תחלואי מכבי תל אביב לחוק הרוסי.

 

ווילבקין חוגג (צילום: ראובן שוורץ)
ווילבקין. נפגע מזה שאין רכז לידו(צילום: ראובן שוורץ)

 

ג'ון דיברתולומאו נזרק למשחק בדקה ה-27, ולמרות שעלה מהספסל קר לגמרי ייצב את ההגנה ודייק בשתי שלשות. זו לא דרך להכניס שחקן למשחק וניסים לא קורים בכל יום. אם יאניס ספרופולוס רוצה להפיק מג'ונדי יותר, הוא חייב לתת לו להרגיש את המשחק כבר ברבעים הראשון השני.

 

מכבי היא קבוצה בלי מנהיג, ג'רמי פארגו מבין את זה ומנסה לקחת מנהיגות ולעודד שחקנים מאחורי הספסל. זה יפה, אבל עד שהוא יחזור ספרופולוס חייב לייצב את ההגנה. במשחקים הראשונים שלו הייתה תחושה שההגנה משתפרת, אבל בארבעת המשחקים האחרונים מכבי שוב סופגת סלים קלים בפעולות פשוטות של אחד על אחד.

 

מחר בערב - קבלת שבת במוסקבה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
סקוטי ווילבקין
צילום: עוז מועלם
מומלצים