כוחות של צבא ארצות הברית ממשיכים לתקוף מטרות דאע"ש בסוריה מהאוויר ובאמצעות ירי ארטילרי, וגם ימשיכו לערוך אותם ללא הגבלה. את ההודעה הזו פרסם פיקוד כוח המשימה המשותף שמובילה הקואליציה בסוריה, למרות הודעתו של הנשיא טראמפ מה-14 לדצמבר על נסיגת כוחות מהמדינה.

בהודעה סופקו גם נתונים, לפיהם רק בין ה-16 בדצמבר 2018 ל-29 בחודש זה, בוצעו 469 תקיפות של הקואליציה נגד מטרות דאע"ש בסוריה. התקיפות בוצעו בעזרת מגוון רחב של פלטפורמות, כולל מטוסי קרב, מפציצים, מסוקים, מטוסים ללא טייס וגם טילים, רקטות וסוגים שונים של תותחים.

התקיפות נעשו כסיוע לצבא סוריה החופשי ולכוחות הכורדים, כשהפיקוד האמריקאי הוסיף כי: "נכון לרגע זה כוחות ארה"ב ימשיכו לתקוף מטרות של דאע"ש וגם ימשיכו להיות מחויבים להבסת הארגון ולשפר את התנאים להשגת יציבות באזור".

לא רק ארה"ב ומדינות הקואליציה הם שתוקפים בסוריה. בימים האחרונים היו מספר תקיפות של מטוסים עיראקים, ימים ספורים אחרי שנשיא סוריה, בשאר אל אסד, אמר שאין לו התנגדות לחציית גבול של העיראקים כדי לתקוף את דאע"ש.

נראה שהמלחמה נגד דאע"ש נמצאת בשלבים האחרונים שלה, אבל לא בטוח ששקט ישרור בצד הסורי של הגבול. ארה"ב ממשיכה לגבות חלק מהמורדים, כולל הכורדים. הטורקים מאיימים גם הם לפלוש למדינה כדי לטבוח בכורדים, כשגם לעיראקים, לרוסים ולאיראנים, יש כידוע אינטרסים בגבול הצפון מזרחי של ישראל.