אז מה עלה בגורלו של טוני סופרנו? // צילום: איי.פי. // אז מה עלה בגורלו של טוני סופרנו? // צילום: איי.פי.

יוצר הסופרנוס חשף בטעות מה קרה לטוני

דייויד צ'ייס נשאל על סצנת הסיום של הסדרה, שהייתה מקור לאינסוף ספקולציות • ברגע של חוסר תשומת לב הוא פלט את התשובה וחשף את גורלו של טוני סופרנו

סדרת ראיונות בנושא סדרת הקאלט "הסופרנוס" של מאט זולר סיטז ואלן ספינוול, עלתה לשידור היום (רביעי) ועימה גילוי דרמטי. לאחר שנים של ספקולציות, יוצר הסדרה דיוויד צ'ייס חשף בטעות מה עלה בגורלו של הבוס הגדול טוני סופרנו, בעת שסעד עם משפחתו בדיינר בסצנה האחרונה של הסדרה. 

בריאיון שאל ספינוול את צ'ייס אם כאשר הוא אומר שיש סוף לסדרה, הוא מתכוון לכך שיש לו בראש עוד שנתיים שלמות של קווי עלילה, ולא לסצנה האחרונה. על כך ענה צ'ייס: "כן, אני חושב שהיה לי את סצנת המוות הזאת שנתיים לפני הסוף..." צ'ייס תיאר שבאותו תסריט ראשוני: "עמדו לקרוא לטוני לפגישה עם ג'וני סאק במנהטן, והוא עמד לחזור דרך מנהרת לינקולן בשביל הפגישה הזו, ואז היום הולך ומחשיך עד שאתה לא רואה אותו יותר שוב בדרך חזרה. התיאוריה הייתה שמשהו רע קורה לו בפגישה", צ'ייס הדגיש כי בסוף לא ביימו את התסריט הראשוני הזה, שסותר תפניות אחרות בעלילת העונה האחרונה.

המראיין השני סיטז אמר בתגובה: "ברור לך שכרגע התייחסת לסצנת הסיום בתור סצנת מוות". צ'ייס שתק לכמה שניות ואמר: "לכו לעזאזל חבר'ה". 

מאז סוף הסדרה עלו אינספור תיאוריות וניתוחים בנוגע לגורלו של טוני סופרנו. גם דיוויד צ'ייס התעקש כי הסוף פתוח למגוון אפשרויות ואין זה חשוב אם טוני מת או חי, אלא עצם השאלה הפילוסופית. באחד הראיונות אמר: "סצנת הסיום של 'הסופרנוס' מעלה שאלה רוחנית וככזו אין לה תשובה נכונה או לא נכונה". בראיונות אחרים אמר צ'ייס שכבר נמאס לו מהשאלה הזו.  

בסצנת הסיום טוני, כרמלה ואי.ג'יי סופרנו נפגשים בדיינר מקומי כשברקע מתנגן השיר "Don't Stop Believin" של להקת "Journey". בתו הבכורה של טוני סופרנו, מדו, מתקרבת לפתח המסעדה לאחר שחיפשה חניה. המצלמה מתמקדת באדם שנראה קודם יושב בבר הדיינר ומביט בטוני הולך לשירותים. טוני מביט לעבר הדלת עם צלצול פעמון הכניסה, רגע לפני שמדו עומדת להיכנס. באותו רגע המסך מוחשך וכעבור כמה שניות מסתיימת הסדרה. 

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו