החליטו להמשיך באימון למרות תמרורי האזהרה (צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז צפון, חדשות)
מאמצי החיפוש אתמול בנחל חילזון | צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז צפון, חדשות

כפי שפורסם בחדשות לפני חודשיים, המרכז לחיזוי שיטפונות בשירות ההידרולוגי של רשות המים היה בסכנת סגירה, ולמרות שיחידות החילוץ התריעו מאסון - הוא אכן נסגר לפני שבוע, מייד עם תחילת השנה ב-1 בינואר.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות  

שני עובדי המרכז הלכו הביתה לאחר שדרישתם להקים חמ"ל חיזוי שפועל מסביב לשעון לא נענתה. השניים, הידרולוגים עם ניסיון רב, העניקו במשך השנים תחזיות שוטפות לכל גורמי ההצלה היכן ומתי בדיוק צפויים שיטפונות.

אלא שהחל מיום שלישי האחרון אין מי שיעשה את העבודה של השניים: אין באתר האינטרנט הנוכחי התרעות על הצפות כפי שהיה קודם, אלא רק מפה שלא כל אחד יודע איך לקרוא. בנוסף הופסקו ההתרעות באפליקציה הייעודית ובעמוד הטלגרם שהפעילו וגם אין מי שיספק התרעה לגופי החירום.

אביאתר יוספי ז"ל (צילום: חדשות)
סמל אביתר יוספי ז"ל | צילום: חדשות

עד תחילת השנה, לפני כל אירוע גשם השתתפו ההידרולוגים המנוסים במעין "שיחת ועידה" עם חטיבת המבצעים של משטרת ישראל - ונתנו להם פירוט מדויק היכן בדיוק צפויים שיטפונות. בשיחה האחרונה הם כבר לא השתתפו, ואכן לא ניתנה שם התחזית המתבקשת לשיטפון בנחל חילזון שגבה את חייו של הלוחם.

מרשות המים נמסר בתגובה כי מונה ממלא מקום לאחד העוזבים והם מקווים שבקרוב עם צבירות ניסיון, כל המידע שסופק יינתן ואף ישודרג.