ביקור פרידה

איזנקוט חשף: סיכלנו הברחת אלפי רקטות לחמאס

הרמטכ"ל גדי איזנקוט, ביקר בעוטף עזה וחשף כי ישראל סיכלה הברחת אלפי רקטות לידי החמאס ואמר כי החמאס רואה ניצחון גדול במהלכים הפוליטיים שקורים בישראל (בארץ)

הרמטכ"ל גדי איזנקוט (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

הרמטכ"ל היוצא, רב-אלוף גדי איזנקוט, ביקר הערב (שלישי) בעוטף עזה לביקור פרידה לקראת סיום תפקידו, ונפגש עם ראשי הרשויות באזור. במהלך פגישתם, חשף איזנקוט כי ישראל סיכלה הברחת אלפי רקטות לידי החמאס ושיגר עקיצה מרומזת לשר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן, כשאמר כי החמאס רואה ניצחון בתהליכים הפוליטיים שקרו בישראל.

הרמטכ"ל אמר לראשי הרשויות כי "אני מקווה להפסקת אש ממושכת עד סוף 2019 - עד אז נוכל להשלים את המכשול. נכון להיום אני לא מאמין שאפשר לעשות משהו אחר בעזה".

"סיכלנו 15-20 אלף הברחות של רקטות", חשף הרמטכ"ל והוסיף כי "חמאס רואה ניצחון גדול במהלכים הפוליטיים שקורים בישראל כתוצאה מהטרור".

באשר להזרמת הכסף הקטרי לרצועה, אמר הרמטכ"ל כי מדובר במימוש אינטרס של ישראל להנעת הכלכלה בעזה.

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, אמר לאחר הפגישה: "נפרדנו היום בהצדעה מהרמטכ"ל ה-21. איזנקוט ליווה באופן ישיר והדוק את פעילות ההגנה של צה"ל על יישובי עוטף עזה באחת התקופות המאתגרות שידענו ופיתח קשר אישי שוטף איתנו, ראשי המועצות.

"תחת פיקודו ובהמלצתו העקשנית קיבלה ממשלת ישראל את אחת ההחלטות המשמעותיות ושוברות השוויון מבחינת יישובי עוטף עזה - פרויקט המכשול נגד חדירות ואיום המנהרות. הפרויקט מתקדם באופן מואץ ויסתיים בחודשים הקרובים. משמעותו וחשיבותו כבר הוכיחה עצמה בחודשים האחרונים לא פעם".

בשעות הערב, תפסו כוחות צה"ל פלסטיני שחצה את הגבול מעזה, וחדר לשטח ישראל. הפלסטיני נתפס סמוך ליישוב בארי והועבר לחקירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר