הבוקר נתפס המחבל שביצע את פיגוע הירי בגבעת אסף לפני כחודש, במהלכו נרצחו שני לוחמים מגדוד הנח"ל החרדי. הערב (שלישי) הוריו של יובל מור יוסף ז"ל, אחד הנרצחים, הגיבו בריאיון למהדורה ראשונה על המעצר של המחבל שרצח את בנם, שאמור היה לחגוג יום הולדת 21 בשבת האחרונה, ואמרו: "במדינה מתוקנת הוא לא היה צריך להישאר חי".

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות

"אנחנו היינו בטוחים שיגיעו אליו כמה שיותר מהר - חשבנו שיחסלו אותו ולא יתפסו אותו", סיפרו ההורים השכולים מוטי ואילנית. "קיבלנו את הבשורה ממג"ד נצח יהודה לפני שזה התפרסם". "הגיע הזמן שיטפלו בו כמו שצריך".

סמ"ר יובל מור יוסף ז"ל (צילום: חדשות)
אמור היה לחגוג 21 בשבת. יוסף ז"ל | צילום: חדשות

השניים הטיחו ביקורת במערכת הביטחון, ולמרות שהרוצח של בנם נתפס ציינו כי מבחינתם "זו לא בשורה כל כך משמחת ולא מנחמת" משום שהוא נלכד בחיים, ויכול בעתיד להשתחרר לחופשי. "מי מבטיח לי שהוא יינמק בכלא, מי מבטיח לי שיהיה לו רע? אנחנו מתים והוא חי, איפה נשמע דבר כזה?".

המחבל עאסם ברגותי נעצר הבוקר על ידי לוחמי שב"כ וימ"מ בתום 27 ימים של מצוד. לאחר מעצרו, נמסר משב"כ כי הוא היה שותף גם לפיגוע בטרמפיאדה בכניסה לעפרה, במהלכו נפצעו 7 בני אדם, בהם שירה אישרן ההרה שיולדה בניתוח חירום בבית החולים שערי צדק. מותו של התינוק נקבע ימים ספורים לאחר מכן ועם הלוויתו נקבע גם שמו: עמיעד ישראל איש-רן.