עם כמעט מטר של שלג במפלס התחתון של החרמון וירדן שעולה על גדותיו, המערכת החורפית שפוקדת אותנו השבוע ושיאה היום (שלישי) היא בשורה טובה. כמויות המשקעים מרשימות יצרו זרימה עזה בנחלי הצפון, וכתוצאה מכך מפלס הכינרת עלה ב-8.5 ס"מ תוך יממה. בירושלים ובפסגות הגבוהות של גוש עציון מתכוננים גם שלג, אך זה לא צפוי להיערם כמו בצפון.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות  

על פי השירות המטאורולוגי החל מהלילה מזג האוויר באזור גוש עציון וירושלים צפוי להיות חורפי במיוחד המלווה בגשמים ורוחות חזקות של עד 90 קמ"ש. בעיריית ירושלים ובסביבה נערכים לשלג שצפוי לרדת בפסגות הגבוהות באזור, אך זה לא צפוי להיתפס. בנוסף, קיים חשש לשיטפונות בנחלים וחשש משיטפונות והצפות בכביש 90.

המשטרה קוראת לציבור המטיילים והנהגים לנהוג באחריות, להישמע להוראות ולעקוב אחר הנחיות ופרסומים. במקביל יחידות החילוץ של המשטרה לצד יתר ארגוני החירום וההצלה יגבירו כוננות באזורים בהם הסערה מועדת להכות.

בשאר הארץ גם צפוי במהלך הלילה גשם לפרקים המלווה בסופות רעמים יחידות. בבקעת הירדן, במדבר יהודה ובים המלח חשש משטפונות. מחר ימשיך לרדת גשם קל בצפון הארץ ובמרכזה. בפסגות הרי הצפון ובפסגות גבוהות של הרי המרכז יוסיף לרדת שלג. הגשמים והרוחות יתמעטו ויחלשו בהדרגה במהלך היום.

ברשות המים מסרו כי מיום ראשון ועד שעות הבוקר ירדו כ-80-90 מילימטרים של גשם באזור אגן ההיקוות של הכינרת. המשקעים הרבים גרמו לזרימות ערות בנחלים השונים באזור הכינרת ותרמו לעלייה החדה במפלס המים. מפלס הכינרת עמד הבוקר על 214.35- מטרים ונמצא עדיין 1.35 מטר מתחת לקו האדום התחתון. מצבו של האגם נותר רע מאוד, בעוד הוא נמצא רק 0.52 מטר מעל הקו השחור. לכינרת מלאה חסרים עוד 5.55 מטרים.

אתר החרמון (צילום: אתר החרמון, חדשות)
שלג כבד בחרמון, אתמול | צילום: אתר החרמון, חדשות

בעקבות השלג הרב שירד אתמול ועוד מוסיף לרדת, אתר החרמון ימשיך להיות סגור עד ליום רביעי. השלג נערם ואמש הגיע לגובה 55 סנטימטרים במפלס התחתון. הנהלת החרמון תודיע על מועד פתיחה מחדש של האתר.

זרימה ערה בתעלת הירדן, אתמול (צילום: גל אריאלי רשות הטבע והגנים, חדשות)
זרימה ערה בתעלת הירדן, אתמול | צילום: גל אריאלי רשות הטבע והגנים, חדשות

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו