פרסום ראשון

הורשע בזיוף בחירות בבית שמש ונידון לעבודות שירות בלבד

פרשת הבחירות המזויפות בבית שמש, במערכת הסוערת הקודמת, מגיעה כעת לסיומה, עם גזר דין מיקל במיוחד למורשע האחרון בפרשה: במקום עונש מאסר בפועל - עבודות שירות (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
כמה מהעצורים בפרשה (צילום: פלאש 90)

פרסום ראשון: ההשלכות האחרונות ממערכת הבחירות בשנת 2013 בעיר בית שמש, הוצגו היום (שלישי) בבית משפט השלום בירושלים, עם גזר דין לאחד מהמורשעים בניסיון לזייפן.

כזכור, בערב הבחירות הללו פשטה משטרת פשטה על דירה בבית שמש, וגילתה בה עשרות תעודות זהות ואמצעי התחזות דוגמת פיאות, משקפיים וזקנים מזויפים.

ממצאים אלו חשפו ניסיון להטות את הבחירות לטובת המתמודד לראשות העיר משה אבוטבול על ידי פעילי סיעת 'כח' שייצגה אז אנשי 'שלומי אמונים'.

בעקבות כך אף ביטל כזכור בית המשפט המחוזי בירושלים את הבחירות, והורה על עריכת בחירות חדשות בעיר. בהמשך פתחה המשטרה בחקירה פלילית, וחקרה עשרות אנשים בחשד לעבירות של הצבעה שלא כדין וקבלת דבר במרמה.

בשנת 2016 הוחלט להגיש כתב אישום נגד שמונה חשודים, שסומנו כעומדים מאחור הניסיון לזיוף הבחירות, ביניהם גם העסקן דוד תפילינסקי, כשהפרקליטות הודיעה כי בכוונתה לדרוש לו עונש מאסר בפועל.

המורשעים, בכניסה לבית המשפט (צילום ארכיון: פלאש 90)

אלא שאחרי משא ומתן ממושך מול הפרקליטות והליך גישור מול סגן נשיא בית משפט השלום בירושלים, תיקנה הפרקליטות את כתב האישום באופן משמעותי והסכימה להגביל את עצמה לעונש של שלושה חודשי עבודות שרות בלבד - עונש דומה לזה של חמשת המורשעים הקודמים בפרשה.

היום גזר אכן שופט בית המשפט השלום השופט מרדכי כדורי על העסקן דוד תפילינסקי, עונש של חודשיים וחצי עבודות שרות בלבד.

עו"ד אושר רובינגר ממשרד ד"ר י. וינרוט ושות' אומר ל'כיכר השבת': "ההר הוליד עכבר. במשך כל השנים טענו כי מר תפילינסקי לא היה מיוזמי פרשת זיוף הבחירות וכי חלקו בפרשה היה שולי ומזערי".

"כתב האישום המקורי ייחס למרשי שורה של עבירות חמורות שבבסיסן קשירת קשר להקמת מטה, בו נאספו תעודות זהות מאנשים שלא הצביעו, כדי שאחרים יצביעו באמצעותן. אך בתום הליך גישור ממושך, ולאחר שבית המשפט הבהיר באופן חד משמעי כי מעשיו של תפילינסקי נמצאים ברף הנמוך של העבירה, הפרקליטות קיבלה את עמדתנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר