אף גורם רשמי לא בקשר איתו. בנימין נתניהו (צילום: AP, חדשות)
נתניהו, ארכיון | צילום: AP, חדשות

לאחר ימים לא פשוטים לשב"כ, נתניהו מגבה את הארגון: ראש הממשלה פרסם היום (שלישי) הודעת תמיכה בשב"כ, על רקע הביקורת נגד חקירת הקטינים החשודים ברצח הפלסטינית עאישה ראבי ביידוי אבנים בחודש אוקטובר. "אנחנו חייבים לו הרבה, הוא עושה את עבודתו במקצועיות ובמסירות. אין שום מקום להתקפות עליו", אמר נתניהו בהתייחסות לשב"כ.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות

את דבריו פתח בשבחים לארגונים שהיו מעורבים בלכידת המחבל לפנות בוקר: "לפני שעות אחדות לכדנו את הרוצח המתועב מגבעת אסף ומעפרה. אני משבח על הפעולה הזאת את הימ"מ, את צה"ל, ובראש ובראשונה את השב"כ שהוא ארגון סיכול הטרור הטוב מסוגו בעולם".

מחאה למען החשודים בפרשה (צילום: פלאש 90, חדשות)
המחאה נגד שב"כ, ארכיון | צילום: פלאש 90, חדשות

גם הנשיא ראובן (רובי) ריבלין העניק היום גיבוי לשב"כ ותקף את המוחים כנגד החוקרים בפרשת הקטינים שנעצרו בחשד לרצח פלסטינית. בטקס השבעת שופטים, ריבלין הדגיש כי הדבר היחיד שעומד לנגד עיני השב"כ הוא הביטחון של תושבי ישראל.

"בימים אלה, עומד השב"כ בקו האש. אין דמוקרטיה ללא ביקורת", טען. "הביקורת, גם על המוסדות החיונים ביותר שלנו, ובראשה הביקורת השיפוטית, כפי שנשמעה בימים האחרונים, היא חומר החיטוי, תנאי יסוד. אבל עלינו להישמר ממתקפה חסרת אחריות על אנשים שתפקידם לשמור ולהגן על ישראל מאיומים מבית ובחוץ".

ריבלין המשיך וגיבה את זרועות הביטחון: "אני מכיר את אנשי השירות ויודע כי שלום מדינת ישראל ואזרחיה, הוא הדבר היחידי העומד לנגד עיניהם וכי כך הם פועלים. בזכותם, אנחנו וילדינו יכולים לישון בשקט".