יום שני, 20.05.2024 שעה 07:40
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3649-2833הפועל חדרה5
3539-4432בית"ר ירושלים6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 3
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • 3 - 1
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

אלישע: לא איבדתי חשק לאימון, היה פער בציפיות

מאמן מכבי פ"ת המפוטר נפרד: "חשבו שבגלל שאני מגיע מהנבחרת והייתי בחיפה ובב"ש, אז ניקח את הצ'מפיונס". מגאמדוב העביר אימון בכורה: "מרגיש מוכן"

|
אלישע לוי (שחר גרוס)
אלישע לוי (שחר גרוס)

עידן חדש במכבי פתח תקווה. לאחר שפוטר מתפקידו לפני יומיים, אלישע לוי הגיע להיפרד מחניכיו לשעבר במתחם האימונים בפ"ת, כשהגיע לפני אימון הבוקר של הקבוצה ושוחח עמם ועם הצוות שלו עד כה, לפני שדיבר במסע"ת. אחריו, דיבר המאמן החדש במכבי פתח תקווה, מוראד מגמאדוב.

לוי: פוטרתי פעמיים ב28 שנים

"יש אכזבה, אני מעל ל-25 שנה במקצוע הזה וזאת הפעם השנייה שמפסיקים לי חוזה באמצע, זה לא הרבה, אבל זה אף פעם לא נעים", אמר לוי. "זה מאוד מאכזב, אבל זה חלק מהמקצוע. כשאתה מאמן כדורגל, במיוחד בתנאים של היום, הסיכון מאוד גדול, ויש גם דברים טובים. מאמן כדורגל צריך לקחת את הדברים הטובים ויש הרבה, מתמודדים גם הלא נעימים. אכזבה זה כמה ימים, מתארגנים והולכים הלאה. אני לא פגוע, אני כל כך מנוסה ויודע שלא לעולם חוסן. גם מוריניו פוטר. היו לי יחסים מאוד טובים עם אבי לוזון, תתפלאו, אבל בסופו של דבר הוא נדרש לקחת החלטה. יכול להתאכזב, אבל לא נפגע".

אלישע לוי (שחר גרוס)אלישע לוי (שחר גרוס)

השיחה שהובילה לפיטורים: "לא אתייחס לשיחה עצמה, אבל זה באוויר עוד בשבוע שעבר. אין קשר לשיחה, אנחנו עושים את זה אחרי כל משחק. אנחנו ישבנו, אבי מתוך דאגה למכבי פ"ת שאל מה אפשר לעשות כדי להציל את הקבוצה, אני הייתי במצבים פי מאה יותר קשים, אמרתי לו שזה פשוט - נקלענו לליגה מאוד צפופה, יש קבוצות הרבה יותר טובות מאתנו שנמצאות מתחתינו. פתחנו טוב את העונה, נפצעו לנו כמה שחקנים והקבוצה לא הביאה תוצאות, בטח בשבעת המשחקים האחרונים. אמרתי לו שאנחנו עושים הכל כדי לשנות מערכים, לעשות שיחות ומה שצריך. אלו דברים שיכולים לעזור. הגענו לינואר ואין מה לעשות ראינו שהקבוצה מאוד מתקשה בכיבוש שערים בתקופה האחרונה וצריך לתקן את זה. אני לא ראיתי אף פעם את הקבוצה שלנו, למעט המשחק מול הפועל חדרה, לא מחויבת. צריך להיות שקט בסוג כזה של מאבק וזה הסגנון שלי, ככה תמיד הצלחתי. לפני שלושה שבועות מכבי חיפה היו במצב של להיות בפלייאוף התחתון ומאבק על הירידה או לטפס למעלה, שלושה ניצחונות ברצף והם בפלייאוף העליון. הייתה לנו נקודה כזאת מול חדרה, פספסנו אותה, לא ניצלנו את זה, ועדיין יש סיכוי לפ"ת להיות בפלייאוף העליון".

אם היה משנה דברים בהתנהלותו: "כן, אבל אני לא יודע אם היינו יכולים. כשאני מדבר על עובדות, אני לא מנסה לתרץ. אם פיטרו אותי גם אני אחראי. לא בורח מאחריות".

רמת הציפיות: "היא הייתה בדיוק כמו שצריך. הבעיות מגיעות כשיש פער בין הציפיות למה שהקבוצה משיגה. כשאני באתי לעבוד בפ"ת, ידעתי שאני בא לעבוד במועדון משפחתי ומסודר. בתקופה שלי לא הבאתי הרבה שחקנים, הבאתי שניים כי לא היה אפשר להביא יותר. רצינו פלייאוף עליון ואמרתי שהמקום הריאלי הוא 7-8. אפשר להשתחל. השנה הליגה לא כמו בעבר, במחזור כזה פעם היו כבר שתי יורדות".

מוראד מגמאדוב (שחר גרוס)מוראד מגמאדוב (שחר גרוס)

הקושי של מאמנים אחרי אימון נבחרת ישראל: "זה צירוף מקרים לא נכון. זה מאוד אינדיבידואלי. אני באתי אחרי הנבחרת, אז ברור שבשוק המקומי הייתי בחיפה ובבאר שבע ומכבי תל אביב מצליחה מאוד. יכול להיות ששחשבו שבגלל שאני מגיע למכבי פ"ת אז ניקח את הצ'מפיונס. זה לא עובד ככה. הדבר הכי חשוב זה שחקנים. אני באתי הנה עם אנרגיות מטורפות. שבעה חודשים באתי לעבודה ונהניתי משיתוף הפעולה עם אבי. קידמנו שחקני נוער שזה לא פשוט בקבוצה שנאבקת והיום הם שחקנים לגיטימיים. למכבי פ"ת יש קבוצה טובה, קבוצת הנוער מוליכה. הדרך היא נכונה, אבל קשה. כשמתחיל הלחץ והתחתית בוערת, אז צריך להתמודד. אחרי העונה הזאת, גם אם מכבי פ"ת תהיה במקומות 7-8 היא הרוויחה הרבה שחקנים צעירים שיתנו את הטון לעתיד".

המשך דרכו: "יומיים אחרי פיטורים, צריך להתארגן. אני מאמן כדורגל במקצוע שלי, אף פעם אי אפשר לדעת מה ילד יום ומה יהיה מחר".

מינויו של מגמאדוב: "עבדנו בעבודת צוות מאוד טובה. זה התחיל עם אבי, שסיפק לנו תנאים, עומר  גולן, מוראד, אהוד בן שושן, ויקטור בוחניק ועמי פאן. זאת ההזדמנות שלי להגיד להם תודה. יש פה צוות טובה, אני בטוח שיעשה את המקסימום. זאת ריצת מרתון".

האם איבד את החשק לאמן: "לא איבדתי את החשק כהוא זה. כשמגיעים לטופ, ולא באתי לדבר על מה שעשיתי, כמו לשחקן ולקבוצה יש תקופות פחות טובות. אני יכול לומר בוודאות שאני מאמן יותר טוב מאשר לפני שנה. תמיד הניסיון עוזר להיות יותר טוב. בדרך יש כשלונות. הצלחה של מאמן תלויה בהמון גורמים. בבנייה, בכימיה ובארגון. אני מסתכל קדימה לאתגר הבא. ככה אני מלמד את השחקנים".

מוראד מגמאדוב באימון מכבי פ"ת (שחר גרוס)מוראד מגמאדוב באימון מכבי פ"ת (שחר גרוס)

מעמד המאמן המעורער: "זה לא נורמלי. בליגה של 14 קבוצות, 11 הוחלפו ויש כאלה שהלכו וחזרו זה לא נורמלי. לא נכון להפיל הכל על המאמן. אולי יש כמה לא טובים, אבל עוד מעט יהיו 16. אני מבין את הלחץ מהתוצאות והתקשורת, אבל בכמות כזאת צריך לבדוק מה הבעיה כי זה לא רק המאמנים".

אחריו, מגמאדוב דיבר על כר הדשא, רגע לפני אימון הבכורה שלו כמאמן ראשי, כשאמר: "אני מרגיש מוכן. אחרי שפרשתי מכדורגל הייתה לי הזדמנות לאמן ולא הייתי מוכן, עכשיו כן. כמובן שתמיד יש מה ללמוד ולאן להתקדם. אני רוצה להודות לאלישע על התקופה שעברנו ביחד, לא פגשתי הרבה אנשים כמוהו. היה שלב בתחילת העונה שהדברים נראו טוב, אבל אחר כך פחות מסיבות אובייקטיביות של פציעות פה ושם. זאת בעיה ומרגע זה התחילה הנפילה. הוא ניסה להסתדר עם מה שיש, לפעמים זה הלך יותר טוב ולפעמים פחות.

"אף אחד פה במועדון לא חשב או תכנן שאלישע יעזוב. באותו יום שזה קרה ישבנו ותכננו איך להעביר אימון, הוא נסע לבקר את חביב חביבו בביתו. זה בא בהפתעה, אבל אם זה בא - גם טוב. המטרה הראשונית היא לסדר את הקבוצה מבחינה טקטית ולייצב אותה ומשם נתקדם לאט לאט".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */