ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
צד אחר שלא תשמעו בתקשורת

המשפטן החרדי ל'בחדרי': "צודק ראה"מ שצועק לעוול בחקירתו"

בשונה מהרושם שמנסה ליצור התקשורת בישראל, בכירים בעולם המשפט מסכימים עם נתניהו וסבורים כי נעשה לו עוול. אחד מהם עורך דין מומחה בתחום הפלילים שמסביר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מדוע יש צדק בטענותיו של ראש ממשלתנו: "אי קיום העימות מדליק נורה אדומה"

המשפטן החרדי ל'בחדרי': "צודק ראה"מ שצועק לעוול בחקירתו"
בנימין נתניהו / רועי אטיאס צילום: מארק ישראל סלאם, פלאש 90 / באדיבות המצלם

המדינה סוערת בשעות האחרונות בעקבות הצהרתו "הדרמטית" של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתקשורת, הקולות בתקשורת הן חד וחלק נגד נתניהו בכל מחיר. גם אם השמיע דברים סבירים וצודקים, הרי שהתקשורת מתקשה ליישר איתו קו, לעומת העם היושב בביתו ועושה חשבון פשוט בלי להיות בקי בחוקי עולם המשפט, שסבור כי אם ראש הממשלה ביקש עימות וסורב, יש פה משהו מסריח, הרי הוא מוכן להתעמת ולהוכיח את חפותו ולא נותנים לו את הזכות הזאת.

האמת היא, אלו לא רק אזרחים תמימים שנתניהו כבש את ליבם כבכל נאומיו החודרים, גם משפטנים בכירים בעולם המשפט סבורים כי נעשה כאן עוול וכי החקירה מתנהלת בצורה בלתי הוגנת ומוטת נגד ראש הממשלה.

"הנה הסיבה שבעטייה אסור לראש הממשלה להתפטר אף אם יוגש כתב אישום נגדו", מסביר עורך הדין רועי אטיאס, מומחה בתחום הפלילי, בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

"צודק ראש הממשלה שצועק לעוול בחקירתו. אין משפטן שלא יסכים עם העובדה, שעימות בין נחקרים הינו כלי אפקטיבי מאין כמותו לבירור האמת, כאשר שני צדדים מוסרים גרסה מנוגדת זו לזו", אומר אטיאס.

"ניתן ללמוד המון מתגובותיהם הספונטניות של הנחקרים בעימות ומהתנהגותם לנוכח העובדות שמטיח בפניהם בעל דין, להבדיל מחוקר ששואל כצד שלישי. החשוד שמנסה להלחם על חפותו, יכול להפתיע את העד שנגדו בשאלות, שהתשובות עליהן עשויות להפריך את השקר", מסביר עורך הדין ומבהיר, "זו בדיוק הסיבה שכאשר חשוד מסרב לערוך עימות, צועקת הפרקליטות שזו הראיה בהא הידיעה שהוא משקר. בן בנו של קל וחומר, כאשר הדברים נאמרים מפיו של עד מדינה הנגוע בכל הנגיעות, שמבלי לדעת מה המניע הפוליטי שלו, בוודאי שקיבל טובת הנאה קונקרטית בעבור אמרתו".

"לכן", קובע אטיאס, "אי קיום העימות מדליק נורה אדומה, בכל הנוגע לשאיפת החוקרים להגיע לחקר האמת. תארו לכם שהעימות באמת היה מפריך את גרסת עד המדינה. איך הייתה נראית המשטרה שהשקיעה אין סוף תקציבים ומשאבים בחקירות רוה"מ בעשור האחרון. מה היו אומרים הללו שכבר גזרו וחרצו את דינו של ראש הממשלה מיומו הראשון של חקירת תיק 1000 ו-2000 וכו' כאשר היה קורס גם תיק 4000".

כפי שבוודאי כבר שמעתם מפי כתבי המשפט למיניהם, "יחד עם זאת, צריך לזכור שאין חובה בדין לקיים עימות שכזה, היעדר השימוש בעימות יכול להיחשב לכל היותר כ'מחדל חקירה', על פי ההלכה המשפטית הנוהגת, אין במחדלי חקירה כשלעצמם, כדי להביא לזיכוי נאשם, אם חרף מחדלי החקירה, הונחה תשתית ראייתית מספקת להוכחת האשמה שיוחסה לו, וזאת משום שעד המדינה בכל מקרה, יהא נתון לחקירה נגדית בבית משפט".

"אלא שבמקרה דנן" אומר עורך הדין אטיאס ל'בחדרי חרדים', "המצב שונה. ברור שעצם הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה, עלול להוות גזר דין מוות בפני עצמו לכהונתו הנוספת. לכן עכשיו דווקא המשטרה, היא שסיפקה לראש הממשלה סיבה מוצדקת שלא להתפטר, אף אם יוגש נגדו כתב אישום, לפחות עד שתמוצה זכותו של נתניהו לחקור נגדית את עד המדינה".

כזכור, ראש הממשלה התייצב אמש מול מצלמה במעונו הרשמי ברח' בלפור ופתח, "אזרחי ישראל, הערב אגלה לכם מידע שלא הכרתם שיוכיח עד כמה החקירה נגדי מוטה. הערב אני חושף בפניכם שבמהלך החקירות נגדי דרשתי עימות עם עדי המדינה. רציתי להסתכל להם בעיניים ולהטיח בהם את האמת! דרשתי עימות פעם אחת – וסורבתי. דרשתי עימות פעם שנייה – וסורבתי בשנית".

נתניהו תהה: "מדוע סירבו לאפשר לי את העימות הזה, שהוא כל כך הכרחי לבירור האמת? ממה יש להם לפחד? מה יש להם להסתיר? אני לא מפחד. לי אין מה להסתיר. ולכן הערב אני חוזר על הדרישה הזאת לעימות עם עדי מדינה. מצידי שהעימות הזה יהיה בשידור חי. שהציבור יראה הכל, ישמע הכל, ידע את כל האמת".

רה"מ המשיך בנאומו: "אני בטוח בצדקתי. יותר מזה, אני מבקש להתעמת עם כל עד שמסר דברים שלא תואמים את העמדה שלי. גם לראש הממשלה יש את הזכות להליך הוגן".

"אני אסתור את כל הדברים שהם אומרים" הבהיר נתניהו בביטחון מלא, "כי אני יודע את האמת ואני בטוח באמת, ב-4000%! אבל איך אפשר להגיע לחקר האמת כשמצד אחד לא נותנים לי להתעמת עם העדים נגדי, ומצד שני לא מזמינים עדים מרכזיים שמחזיקים במידע שמפריך את הטענות נגדי".

(רועי אטיאס, הינו עורך דין פלילי בעל ניסיון רב בתחום הפלילי, מייצג לקוחות החל מהסתבכות ראשונה, נבחרי ציבור ואנשי עסקים מתחום הצווארון הלבן ועד לקוחות מצמרת הפשע הישראלי.)

בנימין נתניהו חקירות נתניהו עימות עד מדינה עורך הדין רועי אטיאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד